Hvordan beregner mønster støj i væ-del modulator?

H

Hughes

Guest
Vedlagte tal fra Fernando Medeiro's bog: "top-down Design af højtydende Sigma-Delta modulatorer".Det drejer sig om mønster støj for en første ordens Sigma-Delta modulator med oversampling forholdet M = 64.Den vandrette akse er "DC input niveau nævnt Del / 2".Den lodrette akse er "in-band Kvantisering fejl effekt (dB)."

Men jeg ved ikke, hvordan man får sådan et tal ved simulering.Enhver kan hjælpe mig?Tak på forhånd.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Please reference på hvilken side i bogen dette tal kommer - Jeg
vil gerne have et kig i aften, måske jeg kan hjælpe dig med det ..

Tak borodenkov.

Tallet er på side 19, afsnit 2.2.4 "Mønster-støj generation. Fernando ikke diskutere meget af dette emne i sin bog. Tallet var faktisk fra en af hans reference:
JC Candy og GC Temes, "Oversampling Delta-Sigma Converters", IEEE Press, 1992.

Men jeg har ikke denne bog.

Tja, så vidt jeg forstod ...

De anvender en DC indgang (en konstant værdi) til input af
1. modulator og se på sin produktion.Modulatoren forsøger at gennemsnittet input værdi og output er en repetetative rækkefølge - de Kvantisering støj er ikke hvid, men stærkt korreleret med input.Produktionsgabet PSD vil have ledig toner fordi sekvens har indberetningshyppighed.Problemet er, at Kvantisering støj afhænger af værdien af input (som vist i figuren).Og værdien af støj strøm til nogle DC input værdier er langt højere end normalt anvendes forudsigelse af EQ.2.11.Det betyder, at SNR og løsning af modulatoren er også signal-afhængige og lavere end forventet.

Hvis du er interesseret om tomgang toner, læse
3. kapitel i den gule bog af Norsworthy
mfl.
Sådan simulere:
Byg en simpel adfærdsdata model i MatlabSimulink / C bruger tidsforskellen equantions (eller forsinkelse og summation blokke i Simulink).Derefter beregne magten i Kvantisering støj (output_signal - input_signal) for forskellige indgange

Alex.

af den måde, vidste du, at threary af Delta-Sigma bruger for andre områder,
ligesom spænding reguleringsmyndighed & spænding reference.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back