Hvordan beregner vinde ved stråling mønster?

C

cakalhunter

Guest
Kan nogen forklare, hvordan jeg kan beregne gevinst fra stråling mønster?Jeg kunne ikke opnå en tilfredsstillende løsning på dette problem.

Thanks in advance

Forstærkningen G af antennen er en effekt-forholdet, funktion af directivity D og effektivitet K:

G = K * (P max / Pin avg) = k * D (G er udtrykt i dB)

Den directivity af en antenne er den maksimale gevinst målt i forhold til sin gevinst i gennemsnit i alle retninger.Den directivity D af en antenne er givet ved den næste forhold: D = P (max) / Pin (avg)

At sammenligne resultaterne af en 20 dB forstærkning antenne over en isotropic, lad's image, at denne antenne udstråler sin 20 dB forstærkning (faktisk 20 DBI) fra midten af en kugle.Denne energi vil rejse gennem en overflade 100 gange mindre end det samlede areal af kuglen, eller 41253squer ° / 100 = 41squer ° af beamwidth.

Denne calc.er det for 100% effektivitet antenne

Dmax = 4π/ΔΩ = 4π/Δθrad1 Δθrad2 = 41 253/Δθ ° 1 Δθ ° 2

Gmax = K/Δθ1 Δθ2

Praktisk
værdier for K falder i intervallet 25000 35000 (med beamwidth vinkler i grader.)

Min ven, tak for din hjælp

Men er der en måde at få gavn af stråling mønster?Alt, hvad jeg har, er en stråling mønster.

hilsen

Lad P (Θ, Φ) betegne langt område stråling mønster med hensyn til effekt.Du skal kvadrat, hvis du har det område mønster..Find P (Θ, Φ) max.Derefter finde gennemsnittet af P (Θ, Φ) ved at tage et gitter af sige 50 af 50 point eller endnu finere.Find 10log (P (Θ, Φ) max / P (Θ, Φ) ave) Det vil give din gevinst.

svarun

svarun wrote:

Lad P (Θ, Φ) betegne langt område stråling mønster med hensyn til effekt.
Du skal kvadrat, hvis du har det område mønster.
.
Find P (Θ, Φ) max.
Derefter finde gennemsnittet af P (Θ, Φ) ved at tage et gitter af sige 50 af 50 point eller endnu finere.
Find 10log (P (Θ, Φ) max / P (Θ, Φ) ave) Det vil give din gevinst.svarun

blot kan du ikke.

fra det mønster, du får directivity, der adskiller sig fra gevinsten i tabet af antennen.At have et mål for den gevinst, du har brug for en standard vinde antenne og gøre en effekt måling (som er ud af din hjælp, hvis jeg har forstået korrekt), eller et skøn over tabet af din antenne.Antages dette er tilfældet, har du tabt (skøn) og directivity (mønster), så har du få ...

BTW område mønster, stråling mønster er alle det samme.

rgdz

Hej
Definitionen af plasma giver mening.
G = K * (P max / Pin avg) = k * D (G er udtrykt i dB)Faktisk måle stråling mønster ved hjælp af en antenne af kendte gevinst (normalt horn antenne) er en vurdering af tab i et bestemt fly.Jeg tror, at vi kan måle gevinsten ved at trække gevinsten af kendte modtageantenne til en indhentet fra ovenstående definition.
Lad mig vide, hvis jeg tager fejl

Ja, du kan gøre dette være measuing med en blød medier som en sne materiale

eller en terain, som er en simulering af sne

du har brug ian pro dette har sådan terræn Sims bygget i

dont lytte til ikke det cant ske

Alt kan ske i en simulation med RF

du behøver kun at bortfiltrere de idioter første

simpelthen sætte
har du brug for en buffer medier og aflede opmærksomheden fra det virkelige liv terræn
denne måde kan du duduce vinde over en given terræn region

faktiske gevinst er givet over en isotropic for en perfekt sim

men jeg tror, det
isnt hvad du vil

så ian Pro er ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back