Hvordan beslutte metalskinner (eller Power skinner) i I / Os arkitekt

R

rajesh13

Guest
Hvordan man kan beslutte metalskinner (eller Power skinner) i I / Os arkitektur.Hvis nogle kroppen har nogle info.

Mener du, hvordan kan du bestemme, hvad der er den magt skinnerne givet et eksisterende indretning, eller hvordan man kan layoute IO?
Til layout, (den ESD dioder P / N Godt og N til PWELL) vil dominere IO layout rum.Her vil der være Power og Ground forbindelser (normalt fingre) på underlaget og gentaget op gennem hver (enhver) metallag.

Colbhaidh skrev:

Mener du, hvordan kan du bestemme, hvad der er den magt skinnerne givet et eksisterende layout, eller hvordan man kan layoute IO?

Til layout, (den ESD dioder P / N Godt og N til PWELL) vil dominere IO layout rum.
Her vil der være Power og Ground forbindelser (normalt fingre) på underlaget og gentaget op gennem hver (enhver) metallag.

Det absolutte minimum bredde, du kan bruge, er omfattet af electromigration.Dette er de fænomener, hvor aluminium kan flytte med tilstrækkelig høj strømtæthed, som i sidste ende vil føre til fiasko.Den FABs generelt giver retningslinjer baseret på deres electromigration testning, da det kan være lidt proces afhængig.
Ved du, hvad teknologi, du vil bruge (0.18um, 0.35um osv.)?

hej

du behøver at vide strømtæthed af metal ....... derefter beregne bredden af metal til særlige strømstyrke i metal. (please check støberi proces specifikation docementation for yderligere afklaring.)

hilsen,

selvaraja

Du er nødt til t = vide tilladte nuværende debsity af
af metal (normalt 0,5 til 1uA/1um) så har du
beregne bredden af metal fra
strøm gennem metallet.

Du kan bruge den øverste metal til strømforbindelserne.Den nuværende kapacitet top metal er højere end for de øvrige metal lag.

Bastos

godt, vil jeg gerne opsummere de drøftelser inthis emne ..så jeg kan få nogle prespective ..

for I / O-puder: finde de værste strøm gennem I / O-klodser (som følge af ESD-og / eller temp) og derefter ved EM effekt på det værst temperatue på metal (vælg toppen mest becoz deres mindste bredde er altid større ) og derefter finde en passende bredde.
hvis jeg tager fejl, så lad mig det vide ..tak
srivatsan

Venligst proces spec.fra støberiet.Du kan finde maksimale strøm gennem enhed bredde metal.Hvis du ikke kan få disse oplysninger fra dokumentet, skal du skrive til hotline på støberiet.Men, denne værdi ikke for spiking nuværende (såsom forbigående store sti eller ESD begivenhed) normalt.Du kan stadig vurdere det ved at multiplicere det med 10 (X10).For eksempel, hvis den spec.værdi er 0.2mA/um, kan du bruge 1um metal til spiking strøm på 2mA.Desuden konservativ designer foretrækker altid at have en tilstrækkelig margin til det.

1.Metal bredde bør være tilstrækkeligt for at undgå EM
2.Metal bredde bør være tilstrækkelig, således at holde IR falde inden specefications.
3.Metalskinner bør følge ESD overvejelser også.Bør være tilstrækkelig bred til at bære ESD nuværende.
4.Prøv at lægge VSS jernbane over Power Clamp.

ifølge ur design, magt, u kan vælge metalskinner bredde ...... erfaring er vigtig!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back