Hvordan blokere højspændingsimpulser at beskytte modtageren?

C

cyberblak

Guest
Hej, jeg er nødt til at designe en stor gevinst modtager, der skal være i stand til at modstå (blok) høj spænding (350 V) impulser (modtageren skal forstærke de meget små signaler, der følger denne puls). Enhver idé om, hvordan man blokere de høje spændingspulser for at beskytte modtageren? Originaly I anvendes en modstand og et par dioder, men modstanden genererer for meget termisk støj, der bliver amplificeret i modtageren. Tak, cyberblak

Hvad med at bruge Zenerdioder only! eller ved hjælp af filter for at fjerne disse pigge! Jeg vil gerne vide, hvad der er ur ansøgningen for at angive mere ur problem?

I virkeligheden modtagere vil modtage meget høje spændingsimpulser (~ 350V) efterfulgt af en række små signalpulser (~ 100uV - 500mV). Jeg har brug for at opdage de små signalimpulserne, men jeg selvfølgelig nødt til at blokere de høje amplitude pulser. En zenerdiode uden en strømbegrænsende modstand ville skabe en kortslutning ... Forstærkeren, der genererer høj spændingspulser vil ikke gerne have sin produktion kortsluttet. Jeg kan ikke filtrere de impulser, også da jeg ikke ønsker at bortfiltrere selve signalet. Tak alligevel, cyberblak

Hvad med dit operativsystem frekvens, Er både høj og lav amplitide impulser samme freq. eller ej? Hvad med at bruge Comparator, og indstille passende tærskel-niveau?

Måske værdien af ​​en modstand, som du som anvendes i input-limitter kredsløb var for høj .. I mange sonar / ekkolod applikationer, de bruger en metalfilm modstand (470-680Ω) efterfulgt af to små signalimpuls dioder (1N914 - 1N4148), og det ser ud til at virke fint .. Regards, IanP

Tak til alle for jeres svar ... Den pågældende frekvens er omkring 35 MHz, så dette må være ganske wideband. IanP: Godt forslag, men støjen budget er soooo lavt. Selv en 50 ohm seriemodstand (hvilket gør den høje spændingsforstærker råber en masse) er en for høj værdi. I initialy anvendes 180 ohm med de to antiparallelle dioder. modstand støj = sqrt (4kTR) = 0.98nV/rtHz => 34,2 mV spids til spids @ 60 dB, 35 MHz og det er kun tegner sig for modstanden termisk støj ... Så enhver idé om, hvordan man undgår denne modstand er mere end velkommen!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back