Hvordan bruger _outp () funktion

H

hmsheng

Guest
Min COM1 I / O-port er 0x000003F8-0x000003FF.Når jeg bruger_outp (0x000003F8, 0x00)at skrive en byte til COM1, fejl opstår (se vedhæftede fil).
Kan nogen fortælle mig hvorfor.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Windows XP og 2000 ikke giver dig mulighed for at skrive direkte til hardwaren.Du er nødt til at gøre dette ved hjælp af drivere.
Hvad du kan gøre, er at besøge 'h ** p: / / www.beyondlogic.org' og downloade et program kaldet 'Port Talk'.
Ved hjælp af dette program, kan du side skridt vinduer og skrive direkte til hardwaren.

Dette er et dos-funktionen, og den kan bruges effektivt i dos eller windows98, men win2000 eller WinXP ikke støtte det.Jeg har et eksempel for at læse eller skrive Parallel interface.

Du kan ikke skrive / læse direkte til / fra havne på W2K eller XP, skal det ske via en enhedsdriver ....

Tag et kig til dlPortIO biblioteket.

oup () er blot en wrap-funktion, der bruger inp outp intel86 instruktioner for at få adgang til IO mellemrum.Denne processor har to adresse mellemrum en hukommelse og en IO ..så det bruger separate instruktioner for at få adgang til den ene eller den anden plads. Men i moderne DRIFTSHÆNDELSER OS ..når et program forsøger at køre denne type anvisninger. Der er et EXCCEPTION!er ligesom en afbryder ..og OS genindvinder kontrol af ansøgningen.og det nu opdager, at du vil have adgang til en HARWARE ressource "på dit eget"
Jamen det er ikke tilladt ..du shoud gøre det af OS defineret metode ..som er en DRIVER ..Alt dette formodes at være af sikkerhedsmæssige årsager ..så brugerne ANSOEGNINGER ikke åbne bagdøre til h (at) gb systemet ..
Er klart, at på denne måde kan du aktivere eller deaktivere de drivere ..
I dit tilfælde du ikke har dem.!
Den besked, du er Windows sige ..OK jeg SHUT dig ned for
blufærdighedskrænkelse! ..men den forklaring er, hvad jeg sagde før!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back