hvordan bruger du den virtuose xl i dit design?

N

nmtr

Guest
Nu kan jeg bruge virtuos xl i analog brugerdefinerede IC layout, i mit lab ingen bruge det før, bedes du give nogle rådgive om it.thanks.
og skal du give mig nogle rådgive om virtuos brugerdefinerede placer og router også
Efter min mening ser det ud til at brugerdefinerede placer og router er ny version af ic_crfat (ICC), er det sandt?[Dette indlæg blev redigeret af: nmtr på 2002-03-22 16:47]

Hej,

Jeg bruger virtuos at gøre brugerdefinerede Ic layout og til at udforme den skematisk i komponist.Med virtuos vi DRC, udvinding og LVS med diva rutiner.

Dracula kan også bruges til mere kraftfulde kontrol eller kaliber, og se fejlene i virtuos.

Hvis du har nogle mere eksplicit spørgsmål,
kan du gøre det.

Regards Bastos

takke din venligt svar, men jeg lige drøfte er virtuos XL, som er forskellig fra Virutoso, slag er descirbe af kadencen web

------------
VirtuosoŽ-XL Layout Editor er det næste generation, konnektivitet-og constraint-drevet layout design miljøet.En opgave-orienteret design giver direkte adgang til automatiserede placering, routing, verifikation og et robust sæt af interaktive layout redigering forsyningsselskaber.Denne nye fysiske designløsning maksimerer brugerdefinerede layout produktivitet til at levere håndlavede kvalitet layout i en brøkdel af den tid af traditionelle metoder.
-------------------------------------------
og i en af hans succeshistorie af dette produkt, at sige et nyt design flow har været anvendt:
---------------------------------
Det nye design flow for enheden niveau sted-og-rute starter med udviklingen af en Pcell bibliotek
vha. ROD teknologi.VXL derefter ansvaret for at placere transistorer og layoutet er dirigeres af CCAR (kadencen chip assebmly router).For at sikre anvendelsen af korrekte regler ved hele holdet og en tilfredsstillende routing resultat,
men en række SKILL scripts blev gennemført af AMA og kadencen.For små standard celle ansøgninger VXL (virtuoso_XL) genererer et layout se herunder konnektivitet.Et par SKILL ansøgninger derefter generere en Gulvplan og VCP kommando filer, der fungerer som udgangspunkt for VCP (virtuos brugerdefinerede placer).De placeres design overføres derefter til CCAR til routing.
------------------------
Jeg vil gerne vide, 1) gjorde ic4.46 grundlæggende pakke inculde den VCP og CCAR?
2) mere tilbageholder i hver fase af de nye design flow.like hvordan devolp de Pcell,
og dets experiment.and så videre.

Åh, Ok!Jeg design kun analoge kredsløb, der ikke bruger P & R, så jeg kunne ikke hjælpe meget på det.

Regards Bastos

hi, ven
kan du fortælle mig, hvordan bruger du hspice på cd'er?bruger du det analog_artist?eller dircetly i komponisten SE miljøet?hvis i analog_artist det ud til, at mange nyttige punktum ikke kan bruge, hvis i SE miljøet,
er det set
cd'er ikke kan finde den hspice opfattelse? i
cd'er det kun har hspiceS se, hvordan kan du løse dette problm?eller bare bruge andre metoder?gerne bruge avanlink som dicribled i hspice's mauanl?tak

skal du oprette hspice henblik på brug i kunstner for simulation

enhver har virtuos xl tutorial?

vil du sige, at jeg er nødt til at bruge faglærte sprog til devolpe min hspice opfattelse? det er for vanskeligt at gøre det, for mange element for mange punktum.
måske en devolped pakke af hspice opfattelse eksisterer gerne avanlink er et godt valg.
cd'er ikke indeholder VXL tutorial, men det har mange VXL manual, jeg har læst den, og fyr den introuduce, devolpe min tf, installeret prøven Pcell.in denne måde jeg kort master dette værktøj, men hvis nogen har nogle kursusmateriale fra Cadense , så giv mig et little.thanks

Jeg vil følge det oprindelige indlæg:

Hi nmtr,

generering af et komplekst pCell bibliotek modsvares til komponisten symboler er nødvendig.Så er der en automatisk generering af pCell layout fra Skema symboler.Fx en MOS kunne have bredde, længde, Antal Gate striber, Bærer Slips ..., alle disse genereres komponenter er derefter forbindes med rubberbands.Så kunne fuldføre den forbindelse proces.Jeg har taget et kig på dette værktøj.Problemet er, at en skematisk er overspecified hvis det er nødt til at medtage parametre målrettet for en bestemt layout konfiguration.Fordi ikke vidste, at i forvejen,
f.eks hvis den skematiske designer er en anden,
skal du begrænse dit layout fleksibilitet.Det er den ulempe, at automisation.

hi, ven:
Det lader til, at prøven Pcell i
CD'er kan installeres og specialed ved hjælp af din technogoy, som lag definere, regel og så videre, men når jeg bruger installere programmet installere pcell i min technogoy det vil lykkes først, men når jeg bruger det i layout, Jeg vil ofte opleve, at mange fejl opstår, når
cd'er fuldbyrde pcell færdighedsbehov program. jeg tjekke disse fejl, og finder, at det er nogle regler ligesom linje wideth, linje plads og så videre er ubesvarede i pcell færdighedsbehov programmer, så pcell ikke kan udføre ,
men i
cd'er pcell installere proces, kun den del af parametre, der har brug for ved dygtighed programmer kan entried, nogle af importanct regler ikke kan entried i installere programmet på alle, jeg har til at undersøge pcell færdighedsbehov programmer og udfylde dem parameter maualy, når jeg finis dette arbejde, pcell vil fungere godt
men denne fløj er for forfærdeligt, for nervous.may jeg laver en fejl i et sted?Jeg ved ikke, og jeg synes ofte, at det er en fejl af
cd'er ^ _ ^
vil du møde denne problemer? Hvordan får du solove denne problemer, tak.

nmtr wrote:

hi, ven

kan du fortælle mig, hvordan bruger du hspice på cd'er?
bruger du det analog_artist?
eller dircetly i komponisten SE miljøet?
hvis i analog_artist det ud til, at mange nyttige punktum ikke kan bruge, hvis i SE miljøet, er det set cd'er ikke kan finde den hspice opfattelse? i cd'er det kun har hspiceS se, hvordan kan du løse dette problm?
eller bare bruge andre metoder?
gerne bruge avanlink som dicribled i hspice's mauanl?
tak

hi cyrabbit,

hvis en komponent har både hspice og skræmmebilledet se, har jeg brug for at slette spøgelse synspunkt, og placer en hspice synspunkt.det
er nemt for en komponent, men for en stor konstruktion, det kunne være en rod.er der nogen nem måde at skifte mellem disse synspunkter.

nozone wrote:

hi cyrabbit,hvis en komponent har både hspice og skræmmebilledet se, har jeg brug for at slette spøgelse synspunkt, og placer en hspice synspunkt.
det er nemt for en komponent, men for en stor konstruktion, det kunne være en rod.
er der nogen nem måde at skifte mellem disse synspunkter.

Hvad er forskellen på HspiceS, spøgelse og SpectreS?
det vil sige,
hvad er advantagies for at bruge HspiceS?

XL-funktionen er brug kadencen værktøj gøre schmatic
og direktør overførsel til layout værktøj
så brug for PDK (Process Design Kit)
PDK omfatte design og layout bibliotek
og Skill fil (for værktøj brug)
så alle job komplette om kadencen værktøj

zouwanghui wrote:

Hvad er forskellen på HspiceS, spøgelse og SpectreS?

det vil sige,

hvad er advantagies for at bruge HspiceS?

Hvem har brugt IC_C (IC Craftman)?Er det nemt?
For en ny teknologi, er det lang tid at gennemføre alle tvang?
Til et nyt design?Til en ny celle?
Alle er velkommen.

Jeg har brugt IC_Craftsman i fortiden.Det
er en smuk anstændigt redskab til routing analog celler ... men hvis u behovet høj speede layout
er det ikke så god.Det tager lang tid for opsætning af alle de begrænsninger, ... og det
er meget bedre manuelt

Citat:

hi, ven

kan du fortælle mig, hvordan bruger du hspice på cd'er?
bruger du det analog_artist?
eller dircetly i komponisten SE miljøet?
hvis i analog_artist det ud til, at mange nyttige punktum ikke kan bruge, hvis i SE miljøet, er det set cd'er ikke kan finde den hspice opfattelse? i cd'er det kun har hspiceS se, hvordan kan du løse dette problm?
eller bare bruge andre metoder?
gerne bruge avanlink som dicribled i hspice's mauanl?
tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back