Hvordan bruger printf at vise amessage i LCD?

B

btminzon

Guest
Hej folk!Jeg er at udvikle et program, der anvender LCD 40x4.Jeg har skrevet koden til at vise beskeden, skriftligt byte-til-byte.Men tager så meget kode, og somuch tid til at gøre dette.Jeg så i en kode eller andet tidspunkt siden, bruger printf funktion, men jeg ved ikke, hvordan man drev teksten OS de printf funktion og mit LCD logik.Jeg vil bare bruge printf, i stedet for wrtitting byte-til-byte.Jeg ved ikke, hvis en var klart i min tvivl .... Hvis nogen forstår mit problem, og ved, hvordan man kan hjælpe mig,
ville jeg være meget thankfull!

hilsen

Hej

Jeg tror, at du bruger en microcontroller til at sende teksten.og du bruger IDES gerne KE! L eller MP1AB ....

Det funktion navn ikke behøver at være printf (sin bare et navn).Du kan oprette din egen funktion, og sende den streng, der skal vises til den funktion.Funktionen kan have alle de nødvendige forsinkelser og alt dette.

Bare oprette programmet én gang, og du kan bruge det til noget program, du vil (en slags bibliotek)

kannan.k

kannan.k wrote:

HejJeg tror, at du bruger en microcontroller til at sende teksten.
og du bruger IDES gerne KE! L eller MP1AB ....

Jeg tror, at den bedste måde er at skrive nye putchar funktion (det anvendes ved printf).Hvilket gør lowlevel output af en karakter på LCD og øger holdning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back