hvordan desgin en start for bandgap reference?

B

bharatsmile2007

Guest
Hej alle,

hvad er designet begrænsninger for start kredsløb i BGR?

hvordan man kan forbedre startlyden tid ved hjælp af nedenstående kredsløb?

Attachement er Konv BGR og startlyden Jeg vil gerne desgin ....
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hej bharatsmile,

Begrænsninger af denne start, at jeg kan tænke på:
1.det er altid den, fordi når vdd er oppe, er det diode tilsluttet nmos vil have en vgs på tværs af det.Den pmos tilsluttet V-får en stor Vgs hele det.
2.Det bandgap spænding vil have en fejl sigt fordi startlyden pmos transistor har løbende at lossepladser i V-node skaber et misforhold i den nuværende mellem Q2 og Q1.
Spørgsmål:
1.Er du stole på pmos i startprocessen ckt hvis porten er tilsluttet til Vc1 til at trække sin drain?Jeg tror, du er nødt til at brænde en masse af de nuværende for at trække på sine drain og dermed afskæres pmos starter transistor hvis drain er forbundet med V-.

Hvis du stadig planer om at bruge denne ckt for startprocessen så kan du gøre følgende for at øge startprocessen hastighed:
Sørg for at din forstærker har en høj båndbredde og starter ved lavere spændinger.Dette skyldes, at du synes at være afhængige af forstærkeren til at trække ned på Vc1 under start.Så hvis du vælter vc1 til en lavere spænding og i et hurtigere tempo, startdrevet vil blive styrket.

Måske kan du bruge en lang L NMOS i startprocessen kredsløb.

Takket xy85061182 ..

Hvad er fordelen ved at bruge Long L NMOS til start?

FYI: Jeg har navngivet transistorer i det opdaterede tilslutningskrav ...
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Takket Transbrother for ur svar ..FYI: Jeg har overført attachement (navngivet transistorer til start)

Begrænsninger:

1) Jeg justeret vgs af MS2 transistor, så den går til cutoff når strømforsyningen når VDD ... men sitll jeg kan se nano ampere nuværende følgende gennem det ...

Spørgsmål:

1) ja transbrother, jeg har brug for brænde nogle aktuelle i MS1 transistor at bringe MS2 at cutoff ...

Jeg vil forsøge at forbedre den opamp og tjekke ...

do u foreslå en anden starte kredsløb ...?

Tak igen ...

bharatsmile,

Det ligner MS3 er en lav W / L enhed fordi dens vgs nødt til at være stor nok til at slå MS2 off.

I dont finde noget særligt galt i startprocessen kredsløb bortset fra, at din tilstand for at slå MS2 off kunne resultere i spilder nogle aktuelle.Hvad jeg gerne Bout denne ckt er, at der ikke er nogen startprocessen sløjfe.

Hvad xy85061182 kan være tale om er, at folk normalt bruge en 'lang kanal »transistor for opstart.Så i dette tilfælde skal du bruge en lang kanal pmos transistor (jordet gate) i stedet for MS1.Da dette aktive belastning (lang kanal) transistor stiger med Vdd kan man derefter proces signaler på en sådan måde, at trække ned Vc1 derefter slå denne vælter vej ud, når de strømninger har nået et vist niveau.Problemet med en sådan tilgang er, at du har en feedback startprocessen sløjfe ud over de ptat og bandgap loops.Denne metode kunne være hurtigere, mens du bruger feedback.Men risikoen er, at sløjfen kan svinge.Et andet meget enkel idé kunne være at bare lægge en stor modstand (eller en aktiv belastning gerne en lang kanal transistor) fra Vc1 til GND uden denne startprocessen ckt, som du har.På den måde vil der altid være en rullemenuen fra Vc1.Når der er et tilstrækkeligt Vgs på M2 og M3, de vil foretage løbende startprocessen sløjfen.Og så længe amp kan købe de nuværende for at opfylde den belastning, ved Vc1, bør du bøde under normal drift.Hvis du forsøger denne løsning, så lad mig det vide, hvordan det fungerer ud.Også denne tilgang kan give en hurtigere opstart som du ikke stoler på BW af et startscript ckt pr sige.

Jeg mener dog, at den generelle startprocessen idé, du har, er korrekte.Det trækker ned på Vc1 til start den ckt.Jeg er ikke sikker på, hvis du planlægger at bygge silicium ved hjælp af dette kredsløb.En bekymring, jeg ville have i dit kredsløb er, at du bruger en nmos (MS3) Vgs at slukke en Pmos (MS2).Det er du forsøger at matche en nmos vgs til en pmos.Så jeg ville erstatte MS3 til en diode tilsluttet pmos.På den måde den Vt af MS2 og pmos MS3 vil spore.

Som for nano ampere for nuværende i MS2,
skal du nok bare nødt til at justere dine MS2 og MS3 størrelsessortering at tackle, at hvis du vil bruge dette kredsløb.

Et tryk på V V-knudepunkter for startprocessen kan ikke anbefales.En lille forskydning aktuelle på V-kunne give drastiske ændringer i krumning.Denne metode indebærer også startprocessen loop og du skal være opmærksom på, at de startprocessen nuværende ikke går on-off i stabil tilstand.De øvrige mindre problem er en sænkning af udbuddet afvisning.
De standard-metoden er at bringe VC1 ned.De metoder med startprocessen sløjfer kan arbejde med meget lave strøm, men kræver nøje undersøgelse.Hvis du vil være sikker ikke indfører startprocessen strømninger i at V / V-.

Takket transbrother og saro_k_82 for de punkter, ...

Brugen af startprocessen kredsløb er at undgå uønskede opererer punkt i circuit.Is det, at startprocessen kredsløb hjælper også i opdragelsen af de bandgap spænding hurtigere?

hej,

Jeg har en mere tvivl:

vil der være nogen forskel i produktionen referencespænding (bandgap reference) med start kredsløb og uden startprocessen kredsløb?

Takket ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back