hvordan du bruger s-parameter til at karakterisere RF adfærd?

N

nathan80

Guest
hic, jeg er ikke en RF ingeniør.men jeg har brug for nogle info om e-parameter.

Jeg læste i flere PCB beslutningstagere ansøgning bemærker, at jeg kan karakterisere RF adfærd af PCB (fuldt monteret med alle komponenter) med S-parameter.

I øjeblikket har jeg en evaluering bord monteret med alle de komponenter (alle er høj frekvens komponenter).Det die (IC) er også blevet wire fæstnet til bestyrelsen.Jeg har kontrolleret impedans spor i bestyrelsen og bekræftet, at de har 50 ohm indgangsimpedans ved hjælp af TDR probing.

Ved hjælp af en VNA, jeg er i stand til at få S parametre (S11, S22, S12, S21).
Efter få de værdier, hvordan kan jeg karakterisere Rf adfærd komponenter i printet.Kan nogen give mig en ide om, hvad der kan analysen gøres ved hjælp af s parameter.Med andre ord vil jeg gerne vide, hvordan du bruger s-parameter, og hvad det anvendes til?

Hej

På kort sigt:
S11 og S22 er refleksion koefficienter.Disse er målt fra det punkt, hvor du tilslutte kabler fra VNA.De fortæller dig, om dit kredsløb er matchet, er dette normalt 50 ohm.Han VNA sender i en bølge (strøm) og measrure hvor meget der kommer tilbage (afspejles).Forholdet mellem disse to afgør, S11 og S22.For en god match dette bør være lavt eller i dB det bør være i det område på mindst <-10 dB.

S21 er transmissionen fra port 1 til port 2.Dette er normalt den gevinst på enheden, afhængigt af hvordan du tilslutter VNA.Dette fungerer ved at sende en bølge i den deviceand måling af output.Hvis measruring en forstærker dette bør være større end 0 dB.

S12 er den samme bare den anden vej rundt.

S-parametre kan også bruges til at beregne stabillity af en enhed.