hvordan du bruger s-parameter til at karakterisere RF adfærd?

N

nathan80

Guest
hic, jeg er ikke en RF ingeniør.men jeg har brug for nogle info om e-parameter.

Jeg læste i flere PCB beslutningstagere ansøgning bemærker, at jeg kan karakterisere RF adfærd af PCB (fuldt monteret med alle komponenter) med S-parameter.

I øjeblikket har jeg en evaluering bord monteret med alle de komponenter (alle er høj frekvens komponenter).Det die (IC) er også blevet wire fæstnet til bestyrelsen.Jeg har kontrolleret impedans spor i bestyrelsen og bekræftet, at de har 50 ohm indgangsimpedans ved hjælp af TDR probing.

Ved hjælp af en VNA, jeg er i stand til at få S parametre (S11, S22, S12, S21).
Efter få de værdier, hvordan kan jeg karakterisere Rf adfærd komponenter i printet.Kan nogen give mig en ide om, hvad der kan analysen gøres ved hjælp af s parameter.Med andre ord vil jeg gerne vide, hvordan du bruger s-parameter, og hvad det anvendes til?

Hej

På kort sigt:
S11 og S22 er refleksion koefficienter.Disse er målt fra det punkt, hvor du tilslutte kabler fra VNA.De fortæller dig, om dit kredsløb er matchet, er dette normalt 50 ohm.Han VNA sender i en bølge (strøm) og measrure hvor meget der kommer tilbage (afspejles).Forholdet mellem disse to afgør, S11 og S22.For en god match dette bør være lavt eller i dB det bør være i det område på mindst <-10 dB.

S21 er transmissionen fra port 1 til port 2.Dette er normalt den gevinst på enheden, afhængigt af hvordan du tilslutter VNA.Dette fungerer ved at sende en bølge i den deviceand måling af output.Hvis measruring en forstærker dette bør være større end 0 dB.

S12 er den samme bare den anden vej rundt.

S-parametre kan også bruges til at beregne stabillity af en enhed.

Grunden til at bruge S-parametre er, at det er vanskeligt ved høje frekvenser til at identificere de samlede nuværende og spændinger på en linje gøre for at det distribuerede karakter af disse, hvilket kan føre til stående bølger.S-parametre vedrører den hændelse, og det afspejles bølger ind i en havn.

Jeg vil virkelig anbefale at kigge i požar eller Gonzalez for en detaljeret forklaring.

Hilsen

hej,
S-parametre absolut definere svar af en kreds.For en 2-port kredsløb (en udgang og en indgang) er der 4 S-parametre benævnt til S11, S21, S12 og S22.Sij er defineret (i dB) som den kraft, der kommer ud fra havnen i, når signalet er på vej ind af porten j som er alle andre havne end j (selv i) matchede (for at undgå reflekser).
i eksemplet med en forstærker, som er en to-port enhed, ville S21 være det frem frekvensgang (Gain dybest set).S11 og S22 input og output matcher (eller input og output tilbage tab, fordi det »viser afspejlede magt).S12 bør være meget lav i en forstærker.
For fuldstændig information om Sparameters henvise til
Požar, D., "Microwave Engineering".Det er virkelig nyttige.
Hope this helps
hilsen

Hej,

Ligesom vores venner sagde før mig S parametre meget vigtigt, og undertiden eneste parameter for at diskutere om det i RF kredsløb.

Om S Parametre jeg har nogle papir, som vil indgå i almindelighed!

Hilsen
David
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

se denne
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=286620 # 286.620

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back