hvordan du får Channel længde graduering koefficient?

B

billchen

Guest
hvordan du får Channel længde graduering koefficient?
Jeg er forvirret.
Jeg kan ikke få det fra modeller.
få det fra erfaringer?
nogen kan fortælle mig hvordan du får det nøjagtigt.

Jeg havde det samme problem med min BSIM3.3.2 modeller!

her den smukke side, der gemte mig ......

http://ece-www.colorado.edu/ ~ ecen4228/cadence/schex1b.html

måske u måske ønsker at se disse også ...

http://ece-www.colorado.edu/ ~ ecen4228/software.html

måske er resultaterne uslebne
thx aynway
nogen, der har det mere præcise metoder

bruge denne måde
Jeg fandt lambda er mere forskellige, når MOSFET er forudindtaget på forskellige spændingsniveau
betyder det Tidlig spænding i forskellige når MOSFET er forudindtaget på forskellige spændingsniveau (forholdet mellem lambda og Tidlig spænding kan grundlagt i analyse og design af analoge integrerede kredsløb af Paul R. GRAY)
jeg dont forstå

hvis ovenstående er rigtigt
så betyder det, hvis jeg ønsker at få lambda af en MOSFET, jeg har brug simulat den MOSFET som er baseret på samme spændingsniveau

kan du forstå, at det i submicron processer mosfets ... jeg mener hvis din MOSFET's længde er mindre end 1um derefter hele enheden model ligninger nedbryde ... UANSET ER GIVET I GRAY OG MEYER IKKE ARBEJDE længere RETTERE SAGT nok for submic MOSFET!! !

Desuden kan du forstå, at hvis din MOSFET model er BSIM3 baseret ... som jeg er helt sikker på er baseret alligevel .... der er ikke noget som en fast "lamba"

Den omstændighed BSIM 3 og andre sådanne komplekse modeller dont brug lamba modsætning til vores gode gamle Nice-niveau 1 og 2 modeller!

Den Id vs VDS output charactreristics er særdeles ikke-lineær

Jeg er helt sikker på din lambda vil ikke flytte så meget i mættede region ... Jeg arbejder i en 0.18um proces og jeg dont finde min lambda skift så voldsomt ... og hvis ur kredsløb er så følsomme over for lamba forskydninger under konstruktion processen derefter u kan finde nogle gennemsnitlige værdi for lamba for regionen VDS og Id gynger at u vil forvente i din kredsløb .... Jeg håber u forstå regningen

Den attanchment er bølgeformer, når forudindtaget nuværende er 12u jeg kan få lambda lige 0.008, og når det er baised på 62u lambdaværdien lige 0.0049, så jeg får den konklusion, at lambda er relateret til MOSFET partiskhed.

så hvis u ønsker at få mere præcise resultater, den bedste måde er, at u simulere MOSFETs under samme bias (i u praktiske kredsløb).
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

hvis du virkelig ønsker at gå nødder

læs tsividis 80's oplæg om MOS CAD modellering og bedre
endnu få hans nye bog.

Jeg forsøgte at anmode om det her, synes ikke man har det!

også Liu's Bok om MOSFET modellering ved hjælp bsim3v3 og bsim4
er godt, men igen ingen har det her

den taler om alt, hvad der er galt i dyb submicron modeller!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back