hvordan du får rene 5V fra støjende 5V usb magt?

A

ahgu

Guest
Jeg bruger den 5v fra USB-stikket,
kan jeg se, at det er meget støjende.Jeg har brug for det til at køre nogle ADC kredsløb, der kræver meget ren 5v.LDO reguleringsmyndighed behovet 5.2V at give 5V god effekt, hvad kan jeg gøre for at otbatin god 5V fra USB foruden at nogle 100uF tantulum cap om levering?

Du kan bruge en LC filter til at filtrere de 5 V til ADC reference input.En anden metode er at bruge en omskiftningstid udbuddet for at få 5,5 V eller så og så bruge en passiv regulator.

Kan din ADC operere på et lavere reference gerne 4.7 V fremstillet ved et lavt frafald regulator?Dette vil kræve, at du skalere produktionen ved at multiplicere det med korrektionsfaktoren 5/4.7 i logik.

Hvis det var min prblem jeg ville bruge 5-til-5 V dc konverter med små LC tanke på begge sider af konverteren og 10-47uF tantal afkoblingskondensator tæt på din ADC ...

ahgu wrote:

Jeg bruger den 5v fra USB-stikket, kan jeg se, at det er meget støjende.
Jeg har brug for det til at køre nogle ADC kredsløb, der kræver meget ren 5v.
LDO reguleringsmyndighed behovet 5.2V at give 5V god effekt, hvad kan jeg gøre for at otbatin god 5V fra USB foruden at nogle 100uF tantulum cap om levering?

Da USB spænding ikke er stabil,
er det ikke en god idé at bruge det til ADC (og spænding referencecentrum ADC) uden en spænding regulator.Jeg har fundet en post, der er helt ligner dit problem her:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=51364

Desuden kan du prøve at filteret konfiguration af følgende side:

Filtering pc bus magt

http://www.epanorama.net/circuits/power_from_pc.html

En anden:

Hvordan til at "rydde op" 5V strømforsyning?

http://www.electronics-forum.info/design/how_to_clean_up_5V_power_supply_392623.html

Kan du bør overveje at bruge isolerede DC-DC for Power Line og optocoupler for de data, men det ville tage mere plads og det
er dyrere.

Håber, at de hjælper.

BTW, pls rådgive elforbrug dit kredsløb eller ansøgning.

vil bare ren 5V off USB magt til at føre motorkøretøj AD konverter, det er det hele.Er der 4,65 LDO?Også USB magt har en rækkevidde fra 4,4 til 5,5.fra spec.

Jeg virkelig ikke ønsker at sætte en skifter på kredsløb.

Hvis det var min prblem jeg ville bruge 5-til-5 V dc konverter med små LC tanke på begge sider af konverteren og 10-47uF tantal afkoblingskondensator tæt på din ADC ...hvad der er 5 til 5 VDC konverter?Har du værdier for LC tank?

tak
Ahgu

DC-DC-konverter er en lille sort boks (afhængigt af magt, kan det ikke større end 14pin DIL) at coverts input jævnspænding (i dit tilfælde noget omkring 5V) til isolerede output ( 5 V).
Som Ls Jeg ville bruge 10 - 47uH og som Cs 100nF 10-47uF tæt på ADC.

hvilken slags inductor skal jeg bruge?SMT.

HZ0805E601R

LC kun godt for at frafiltrere High freq støj.

ianP:

hvad med LC svingning?resonanskredsløb freq?
Jeg brugte EMI filter, non-resonanskredsløb, men de er kun godt for HF.

10uH og 10uF, ca 16Khz selvstændige resonanskredsløb freq.
Hvilken slags inductor skal jeg bruge?

Jeg ville ikke bekymre abot selvstændig resonans i lav-pas filter konfiguration ..
Som Ls du kan bruge miniaturexial faste induktionsspoler som ser alsmost identisk med 0,25 modstande eller SMD - hvis du foretrækker denne type ..

IanP wrote:

DC-DC-konverter er en lille sort boks (afhængigt af magt, kan det ikke større end 14pin DIL) at coverts input jævnspænding (i dit tilfælde noget omkring 5V) til isolerede output ( 5 V).

Afhænger af den støj, kan du bruge afkobling cap at filtrere højfrekvent en
og derefter bruge den chip regultro at afvise osme af resten.

Jeg foreslår du prøver en LC filter og udføre nogle målinger for at se, om støj mindskes.Hvis det ikke er faldet nok,
skal du bruge større induktans og kapacitans.
Kapacitans skal består af 0.1uf parallelt med en 10uf og også parallelt med en 220uf eller større kondensator.Du skal bruge alle disse størrelser for at opnå lav impedans i en bredere frekvensområde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back