hvordan du gør AC analyse af switch-kondensator kredsløb??

U

UIL

Guest
hvis jeg ønsker at gøre AC analsis i sc circiut med hspice
Jeg synes, hvis jeg direkte gør det, der er mange fejl.
som kan hjælpe mig???

Jeg plejede at simulat skiftet c filtre i spice, jeg brugte til at stille til input 2 kilder, hver med forskellige frequancy og gøre forbigående simulation og derefter tage fft af tiden domæne output

Anvend på input i løbet af et ur periode 1V og dem comput de FFT af impulsprodukter svar, at der skal være lig med frekvenskarakteristik.Hyppigheden beslutning afhænger af antallet af simuleret ur cykelserier.

Bastos

men hvis jeg ønsker at beregne støj
Jeg skal bruge. støj i hspice
Jeg hører, at der er en metode til at bruge
en kilde og inductor at træde i stedet for den fælles landbrugspolitik, men jeg don ikke vide, at
der kan fortælle mig???
Thanks a lot

For sc-kredsløb om konventionelle krydderi der er nogle metoder.

1.Check AC for hvert skifte tilstand.De fleste har kun to.Så du kan kontrollere output støj (ikke input omhandlede output støj!).Stabilitet og så videre.

2.For en overførsel funktion køre forbigående med en Gaussiansk tilfældige kilde på input og gør et FFT.

3.For lineariteten bruge 2 tone og vælge en fælles Dominator frekvens for de to toner a_n_d uret.Kør en forbigående 3 gange den fælles Dominator periode.Foretag en FFT med rektangulært vindue i løbet af de sidste to perioder.Så man kunne observere spektral udsivning fra inital transienter.

AC og støj direkte er kun muligt med spectreRF

Thanks a lot
men hvis der i den første fase
den kondensator er opladet eller afladet
, behøver jeg erstatte kondensator med
en spænding kilde og derefter gøre den anden fase's
AC abalysis??? men i AC Jeg kan ikke kwon hvordan mang spænding det er.
Hvordan kan jeg gøre????

For konventionelle spice du en AC for begge faser.Simpelthen måle output støj.AC overdragelsesblanketten input kunne være nul på grund af tilkoblingsfunktionerne stat.

Denne metode kun optage to støj massefylder over tid.Det tager ikke hensyn til støj hentningstidspunkt i hætter og overføre dette til output.Jeg havde problemer i fortiden med spectreRF laver en lignende analyse.SpectreRF er at kombinere støj bidrag fra alle støjkilde over en periode på et harmonisk respons.Så hvad spectreRF kræver, er en nonzero Overførselsfunktionen fra hver støjkilde til støj analyse output.Men i sc kredsløb overførslen ved opbevaring.Så en støj spænding fanget i den første fase, som ikke overføre til output på samme tid er negleated.

Jeg har læst et dokument fra Gabor Temaer nogle år siden whci beskrive nogle af de difficulities analyse sc støj.Den praktiske måde forekommer mig således:

1.Brug en simulator, som kan udtrække støj spænding massefylde mellem to noder.

2.Brug en spændingsregulator kontrolleret spænding kilde hvis 1.mislykkes.

3.Analysere støj spænding massefylde over hver cap i din sc kredsløb.

4.Beregn i hånden den tid diskrete overførsel funktion af hver cap spænding til output.Du har to, hver fase!

5.Fomulate overførsel funktion i z-domænet

6.Kombiner spændingen støj massefylder på hætter med z-overførsel funktioner.

Via den måde, du bør have nøjagtig udgangsspænding støj massefylde.

den bedste måde at simulere SC kredsløb er at bruge spøgelse fra c (at) uafhængighed
det konstateres, er c (at) uafhængighed brugerdefinerede IC, og ver 5 arbejder under linux

spøgelse bruger en algoritme, der superimposes AC analyse over forbigående analyse
hvilket betyder, at u kan simulere switched C let med spøgelse, og jeg formoder de er de eneste mennesker, der bruger denne algoritme, og det er hemmeligheden for der simulator, der øverst i blandet signal design

Jeg har en ansøgning note under alle detaljer og hvordan man kan simulere switched c bruge rytme, så hvis nogen er interesseret, kan jeg uploade

Yes,
please do.Jeg er nysgerrig omkring denne metode.

Bastos

her er anvendelsen bemærkning om sc simulation
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tak for dit svar, men ikke alle har kadencen ver 5
Jeg har kun 4,6.
men takket du alligevel

Jeg er ikke 100 procent sikker, men jeg ser intet vil ikke lade dette arbejde på IC ver 4
Jeg tror det vil fungere fint med en version, der har skræmmebilledet som simulator

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back