hvordan du indstiller lige tid trin af forbigående simulering i Cadenc

A

alard

Guest
Hej,

Problemet er som følger,

Når jeg sætte 10PS for maxstep i muligheden for transient simulering, så jeg nogle trin kører på 6 eller 7 ps.Når jeg indstille både skridt og maxstep til 5ps, så simulatoren køre på 2 ps for nogle skridt.Til sidst forsøgte jeg med 1ps, så 50as synes ....

Hvordan kunne definere et skridt, som jeg vil bare gerne i Hspice eller annoncer?

Jeg tror ikke, du kan indstille lige skridt til simulering på grund af algoritmen som sådan.Algoritme vil determin det skridt til at opfylde konvergenskriterierne requirment.Mindre skridt for hurtigt forbigående end langsomt forbigående.

Jeg kan se en anden mulighed, kaldet "step", bortset fra "maxstep" i valgmulighederne til transient simulering ..... har du tjekke din simulering ved at indsætte en værdi i skridt alene i stedet for at indsætte en værdi i maxstep

du kan bruge strobe.Simulatoren stadig gør det selv tid skridt, men resultatet kun har tid værdi med strobe periode

edge_tv skrev:

du kan bruge strobe.
Simulatoren stadig gør det selv tid skridt, men resultatet kun har tid værdi med strobe periode

Til min Spectre viden, du kan rådgive Spectre kun at indsætte ekstra tid skridt med "strobe".De andre er afhængig af integrationen fejl beregningen.

Nogle kilder indsætte også tid skridt.For eksempel puls kilder i hjørnerne.Jeg havde for nogle år siden et problem med en simulator, der sælger indsætte en SINEWAVE en ekstra gang skridt, hvor SINEWAVE w / o DC krydser nul.Resultatet var dårlig spektre lækage i høj-Q kredsløb.Efter lengthly diskussion byggede han det ud!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back