hvordan du indstiller mange biblioteker til Modelsim simulatio miljøet?

G

guiliu

Guest
Jeg har en masse ressourcer biblioteker, som anvendes til gate-plan simulering.

Det er ikke muligt at oversætte dem én efter én.

Hvordan kan jeg sætte dem i Modelsim simulation miljøet på samme tid?

Thanks a lot!

Hej,

Du skal indstille din modelsim.ini fil, hvor du kan give flere arbejder biblioteker.synthax er

<Libname> = <lib Path>

Jeg synes ovenstående bør indsættes i biblioteket del af modelsim.ini.
Hvis du desing er VHDL ikke nødvendigt at angive-L option mens påberåbe "vsim", hvis din netlist er i veriog du shoulad tilføje sådan her ..

vsim-L <libnae>-L <libname..> arbejde. <dutfnfame>Thanks & Regards
yln

Hi, yln, tak u så meget for dit svar.Jeg har tilføje biblioteket (umcl25u250t3v) til modelsim.ini, og det lader til, at biblioteket er med succes importeret til Modelsim (fra ModelSim GUI).Men der er stadig et problem ...

Jeg oprettede følgende sum.do fil:vlib arbejdevcom -93-eksplicitte sum_netlist.vhdvcom -93 sum_TB.vhdvsim umcl25u250t3v work.sum_tbkøre 500afslut-simog jeg har udstedt kommando fra kommandolinjen:vsim-do sum.doderefter fik jeg følgende fejlmeddelelse, siger:vsim umcl25u250t3v work.sum_tb# ** Error: (vsim-3170) Kunne ikke finde 'work.umcl25u250t3v «.# Error loading designJeg forstår ikke, hvorfor det søgninger simuleringen bibliotek umcl25u250t3v fra arbejdsgruppen bibliotek - arbejde.Kan u fortælle mig, hvordan man løser dette problem?Thanks a lot!

Hej,
Din vsim kommandolinjen er spørgsmålet: Jeg kan se:

Citat:Jeg oprettede følgende sum.do fil:Code:vlib arbejde

vcom -93-eksplicitte sum_netlist.vhd

vcom -93 sum_TB.vhd

vsim umcl25u250t3v work.sum_tb [/ b]

køre 500

afslut-sim

Tak u, aji_vlsi

Men umcl25u250t3v er ressource bibliotek for gate_level simulation, hvis dette ikke er identificeret, bliver der ingen standard bindende for min gate.

Af årsagen til, jeg kan bruge biblioteket klausul indersiden af netlist at angive denne ressource bibliotek, men for store mønstre, denne metode er meget trættende.Så jeg vil forsøge at indstille det til simulering miljøet.

Kan u hjælpe please?

Tak!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back