hvordan du installerer nvidia driveren i Fedora 9

P

piash

Guest
hej,
jeg er ny i Linux.Jeg hentede mit grafikkort driver NVIDIA N6200 til linux fra nvidia site.men jeg ved ikke, hvordan du installerer den.kan nogen pleaze hjælpe mig med at installere det???jeg har hårdt brug for dette.Jeg kunne ikke få 3d virkninger uden at installere, at føreren

Jeg vil gerne vide anvisningerne trin for trin.tak, plzz hjælp mig

Dette er fra http://www.mjmwired.net/resources/mjm-fedora-f9.html (jeg altid bruge denne fyr's installation guider, de er nemme at forstå) Så skal du ikke bruge installationsprogrammet fra Nvidia's hjemmeside.

Fedora anbefaler brugerne at installere en 3.-parts RPM emballeret driver i stedet for at bruge installationsprogrammet fra Nvidia's hjemmeside.Currently Livna giver et godt emballeret føreren, installerbare via yum.

Først setup Livna
repository'et$ Sudo rpm-ivh http://rpm.livna.org/livna-release-9.rpm
$ Sudo rpm - import / etc / PKI / rpm-gpg / RPM-GPG-KEY-livna

Installere nvidia driver gennem Livna:
$ Sudo yum installere kmod-nvidia

Hvis en kerne opdateringen er installeret på samme tid (mest sandsynligt), så en genstart vil være påkrævet.Hvis ikke, så bare logge ud fuldstændigt af Gnome eller KDE og Nvidia fører bør belastning.NVIDIA logo vil blinke hurtigt gang.

hey thankx for adice, i råtanken jeg gav kommandoen $ sudo rpm-ivh http://rpm.livna.org/livna-release-9.rpm
det fik mig til at give mit password Jeg gav min lokale password første den siger

[sudo] password for piash:
piash er ikke i sudoers fil.Denne hændelse vil blive rapporteret.

Så jeg igen gav kommandoen
[piash (at) localhost ~] $ sudo rpm-ivh http://rpm.livna.org/livna-release-9.rpm
så jeg gav mine root password, men det siger

Sorry, prøv igen.

plzz hjælp mig jeg er ny i linux så ikke forstår altTilføjes efter 5 timer 17 minutter:thankx for den hjælp, Buddy sidste ende Jeg har installeret det ....Tak, jeg må sometomes pm dig, hvis du ikke øje for andre sager.Kan du fortælle nogle site som dette, som kan hjælpe mig kører selv linux ...

hej,

Jeg har installeret nvidia driver i Fedora 9.Men problemet er, hver gang jeg logger ud eller lukker, konfigurationen automatisk ændringer gerne beslutning .....Så hver gang jeg er nødt til at ændre beslutningen.kan jeg ordne det ??????

når du indstiller ret din beslutning, så
åbne en terminal

# chkconfig - niveau 345 kudzu off

piash:

Hvordan kan du konfigurere indstillinger?Du bør bruge nvidia-xconfig script til at opsætte / etc/X11/xorg.conf.Dette vil konfigurere / etc/X11/xorg.conf med "nvidia" fører og dens muligheder.

$ Sudo / usr / sbin / nvidia-xconfigHvis du ønsker at justere dit føreren, OpenGL eller skærmindstillingerne,
skal du bruge nvidia-indstillinger.

$ Sudo / usr / bin / nvidia-indstillinger

hey det ikke virkede

når jeg gav $ sudo / usr / sbin / nvidia-xconfig, det førte mig som følger,

[root (at) localhost piash] # sudo / usr / sbin / nvidia-xconfig

Brug X opsætningsfil: "/ etc/X11/xorg.conf".

ADVARSEL: Kan ikke finde CorePointer i X-konfiguration, der forsøger at tilføje nye
CorePointer afsnit.ADVARSEL: CorePointer enhed blev ikke angivet eksplicit i layout;
ved hjælp af den første mus enhed.

Bakkes op filen '/ etc/X11/xorg.conf' som '/ etc/X11/xorg.conf.backup'
Nye X opsætningsfil skrevet til '/ etc/X11/xorg.conf'

al den tid, jeg har for at ændre det manuelt efter hver logge ind

afinstallere den binære Nvidia rpm's!
Installere gcc.
Installer kernel-devel rpm-pakke

Efter installation af devel pakken gå til at køre på niveau 3:
trykke på CTRL ALT F1;
indtaste root pass;
type $ init 3
fuldbyrde Nvidia .... køre pakken, og det
er alt

Hi piash,

Jeg har lige fundet ud af, at Fedora 9 skibe med en foreløbig version af xorg-server 1.5.Denne server er forbedret selvkonfigurationssystem, der gør det muligt at fungere uden en opsætningsfil.Fordi / etc/X11/xorg.conf ikke eksisterer, nvidia-xconfig vil skabe en / etc/X11/XF86Config fil i stedet.Så ked af min tidligere post, desværre xorg-server 1.4.99.901 fjernet støtten til RgbPath option, så X opsætningsfiler genereret af nvidia-xconfig vil ikke fungere.For disse servere anbefales det, at du sletter alt andet end "Enhed" og overlade resten op til X-serveren's selvkonfigurationssystem:
Code:
Section "Device"
Identifikator "NVIDIA Enhed"
Driver "nvidia"
EndSection

Giv det en chance.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back