hvordan du sende MCU største hyppighed gennem UART havn?

I

I2C

Guest
Jeg har lige designe en programer, nødt til at sende MCU vigtigste frekvens til at målrette
chip, hvordan jeg kan gøre det?
fortælle mig vejen?
Thanks a lot!

Der er mange måder at gøre dette.Den ene er som følger ...bruge en transformator til at slippe spændingen til omkring 4 eller 5 volt.Slut anode af en diode til den ene side af secondry snoede og orther side af secondry til 0 volt i dit kredsløb.På katoden af diode sætte en pulldown modstand til jord, - 4K7 også lægge en 10 k modstand fra katoden til en Schmidt udløse gate, vil helst gøre ..inverter, NAND etc. Resultatet af dette vil være en firkantet bølge på hyppigheden af elnettet, og ved en spænding på, at dit kredsløb kan bruge.

I2C,
kan jeg misforstået dit spørgsmål, men mit svar vil være meget anderledes fra David.
Drejer det sig om måling af frekvens selv?Hvis ja, du har brug for et ur, der er kendt for dig, en absolut foranstaltning, fx en 32 kHz ur krystal.Du kan måle, hvor mange ure med en timer går forbi, indtil dit ur krystal har talt 32.768 gange (1 sek), og du ved, hvor hurtig din CPU kører.
Hvis det handler om at kodningen af hastigheden på den UART, bare bruge BCD-kode.
Der er en god chance jeg ikke få dit spørgsmål på alle, så vær venlig at omformulere.

Bob

tak for dit svar om dette emne! Det er meget nyttigt for mig.Lagt efter 15 minutter:Hej, bobsanjose,
Jeg vil sende CPU vigtigste frenqency (8MHz) til
mål IC for design's demand.this frenqency skal realiseres med hardware ikke software.
Så jeg vil bare gerne vide, om jeg omformulere
allowedly.
Endelig vil jeg takke for jeres opmærksomhed.

Jeg vil egentlig bygge en anden oscillator ret i programmør.Det er meget nemmere end at sende den høje frekvens gennem en regelmæssig kabel.
Har du brug for programmøren ur, der skal synkroniseres med de vigtigste CPU?

Nu, at jeg forstår dit spørgsmål meget bedre, du har brug for en programmerbar frekvensgenerator på din programmør og baseret på den enhed, der formodes at være programed du nødt til at indstille frekvensen på din ende.Som et eksempel, næsten alle microcontrollere køre på 1 MHz, så kører du programmør på 1 MHz kan ikke føre til den hurtigst mulige sendetid, men det vil fungere i de fleste tilfælde.Hvis du bruger en relativt hurtig mikro i din programmør, denne mikro kunne generere forskellige frekvenser for den enhed, der skal programmeres.
Nu skal du bestemme gyldige frekvensomfang målenhed.Dette kunne være ved at fremlægge en liste til brugeren, og han henter sin enhed eller ved at stille spørgsmålet "target frekvens?"
Det microcontroller, der skal programmeres, vil normalt ikke have en egen ur, vil det bare sidde i en sokkel venter på uret, du giver.

Kan være det hjælper lidt mere end den foregående post.

Bob

Jeg tror, jeg har løst problemet gennem en VCXO, men dette er ikke en god løsning.Jeg kan indse synkronisering også.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back