hvordan du vælger pakke

Hej,
Der er folowing betragtninger:
1.Environmental (Thermal, Mekanisk)
2.Electrical

Mekanisk betingelser kan dikteres af den type af den chip Du opretter: hvis du for eksempel oprette militære spec chip,
skal du måske bruge keramiske pakken på grund af de vibrationer og temperatur cykling krav,
Termiske - Så vidt jeg forstår, er der to fremgangsmåder:
Først:
1.Nøje beregne din chip maksimalt effektforbrug.
2.Vælg den pakke, som kan fjerne de tilsvarende mængde strøm.
3.Simulér steady state termiske betingelser med din faktiske die størrelse.(forskellige die størrelse kan en væsentlig ændring i ThetaJ-A og ThetaJ-B parametre fra thise opført i pakken spec).Det kan gøres med værktøjer som Paksi-TM, IcePack osv.
Andet:
Den anden fremgangsmåde er nyttig, hvis din chip bruger avanceret strømstyring (clock frekvens justering, ur gør det muligt på visse dele af den chip, etc).I dette tilfælde gennemsnitseffekt kan være forholdsvis lav, men carefull termisk Transient simulering bør fastsættes gøres for at sikre, at chippen vil ikke gå ud af temperaturgrænse.
Elektrisk design i dag kan være mere end en udfordring for en ingeniør:
Hvis du taler om digital chip den metode jeg bruger er sådan her ud:
1.Efter pakke type blev valgt træffe tilsvarende induktans af IO effekt / jorden (værste værdi af to), og i henhold til denne og den type IO celler bestemme effekt / jorden celle mængde og design chip pad ring i overensstemmelse hermed.
2.Kør en simulering og ekstrakt reelle RLC parasitaere parametre fra pakken forbindelser.Ansoft (HFSS, SpiceLink), Optimal (Paksi), Microwave Office kan anvendes til denne opgave.
3.Gå til trin 1 og optimere padring design ved hjælp af reel magt distributionssystem L parametre.
Venlig hilsen,
FS

kan nogen give mig materiale om dette emne.Er det alene ved erfaring man vælger den pakke?eller der nogle dundre regler, som De nævnte ... yderligere godt dokument er værdsat.

Skål,
Gold_kiss

Største faktor er omkostninger både for engineering prototypefremstilling og produktion.Altid behov for at retfærdiggøre $ 's.

Du kan finde skemaet af indhold fil også her:
http://smithsonianchips.si.edu/ice/cd/PKG_BK/tofc.pdf
Jeg tror også resten af bogen.

Pakken og fodaftryk er normalt vælge fra din kunde.Den første chip-pakken er i høj grad bestemmes af dens pin count

det afhænger Gulvplan,
grænsefladespecifikationer hastighed, pris, teknologi, termiske krav, og vigtigst af kundernes krav.Flip chip foretrækkes for at opnå en højere ydeevne anvendelsesåret i forhold til wirebond men wirebond er lidt billigere

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back