hvordan du vælger prøveudtagning kondensator

L

lhlbluesky

Guest
i pipeline ADC, hvordan vælger prøveudtagning kondensator til hver fase? Det er begrænset ved termisk støj og DR? men hvordan? Hvad er den optimale værdi af Cs af S / H og den første etape? for at reducere effektforbruget, kan kondensatoren skalering anvendes. men hvordan man bestemme skaleringsfaktor? og er det samme for alle stadier? Udover, hvordan vælger W og L af CMOS switch? L er Lmin? og hvordan du vælger? er der nogle grunde? pls hjælp mig. takker alle fjende svar.

For pipeline ADC er sampling kondensatoren størrelse dikteres af den termiske støj. SNR ² = (VFS ² / 8) / (kT / CS) og SNR = √ 1,5 2 ^ N ligestille de ovenstående ligninger giver Cs = 12kT. 2 ^ (2N) / VFS ² Altså for eksempel N = 12 og VFS = 1V derefter Cs = 0.833pF Dette er den mindste kondensator du har brug for. I praksis Cs er som 2-3 gange højere. Capacitor skalering: For denne læser "Cline gråt" papir. De konkluderede, at en optimal skaleringsfaktor er reciprokke af mellemtrinshuset gevinst. For 1.5-b/stage er kondensator skaleringsfaktor 1/2. Så hvis første fase Cs = 1PF, da 2. etape Cs = 0.5pF så videre og så videre. Selvfølgelig kan du ikke skalere det på ubestemt tid. Hvorfor? Switch: Du vælger W / L, således at afgøre tidspunktet for kontakten ikke forstyrrer bundfældning af den op-amp. Jeg håber det vil hjælpe dig med at beslutte de hårde parametre. Regards, / Noman

for en konservativ designer den termiske støj på grund af at skifte, er 4kT/Cs til prøve og forstærkning fase og fuldt differentieret struktur. on-modstanden i kontakt sænker hastigheden af ​​forstærkeren, BWeff = BWorig / (1 + g * Ron).

tak Usman Hai og jiangxb.but hvorfor 4kT/Cs? er det, fordi der er 4 kondensatorer (2 CS og 2 Cf, og Cs = Cf) for fuldt differentieret struktur og 1.5bit pr scenen? Desuden er der 9 etaper i alt, og 8 etaper har Cs og Cf (ekskl. S / H i forenden), så hvordan at overveje termisk støj Cs og Cf helt? SNR = S / R, så hvordan at overveje S og R henholdsvis? pls forklare me.thanks. [Size = 2] [color = # 999999] Tilføjet efter 3 minutter: [/color] [/size] ud, hvordan man skal forstå BWeff = BWorig / (1 + g * Ron) til on-modstanden i switch?

Det synes du mangler de punkter. 4kt/Cs er på grund af input, der er omhandlet termisk støj på grund af kondensator skalering plus støj på grund af for OP-amps. Derfor er jiangxb nævnte 4kT/Cs. At overveje støj på grund af alle kondensatorer du nødt til at finde indgangen benævnt støj (som jeg nævnte ovenfor). Med hensyn til SNR = S / R, så hvordan at overveje S og R henholdsvis? Jeg begynder at tvivle på, at du forstår basics. SNR er signal-støj-forholdet. du nødt til at gå tilbage og læse de grundlæggende tror jeg.

Undskyld, jeg lavede en fejl, SNR = S / N, som du nævnte ovenfor, 4kt/Cs skyldes input nævnt termisk støj på grund af kondensator skalering plus støj på grund af for OP-amps, men hvorfor? hvordan man får dette resultat? så den samlede værdi af støj magt ADC, er kT / k'er eller 4kT/Cs eller enhver anden værdi? og hvorfor? pls forklare mig clearly.thanks.

De 4kT/Cs er den termiske støj fra tænd-resistens alene. en kT / V stammer fra prøven fase og en anden kT / V fra amplifikation fase, så 2kT/Cs. så er to gange på grund fuldt differentieret struktur. for nøjagtighed beregning under amplifikationsprocessen fase støj er også den funktion g (opamp s transkonduktansforstærker) og RON (switch on-resistens), men den konservative og maksimale værdi er kT / Cs. ovenstående beregning passer integratoren, der kan modificeres til amplifikation funktionen med at integrere kondensatoren reset per cyklus.

det betyder, i hård beregning af SNR for ADC, N = kT / Cs, er denne ret?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back