Hvordan er det muligt at definere klassen i form af sig selv?

D

DrDolittle

Guest
class intnode {public: int info, intnode * næste, / / ​​det er den del jeg ønskede at vide intnode (int i, intnode * i = 0) {info = i; næste = i;}}, og du kan ignorere, hvad der er i sløjfen. Som bemærkningerne angiver, det er den del jeg ønskede forklaring. info og næste er data medlemmer af klassen intnode. Men hvordan er det muligt at definere klassen i form af sig selv. Kan nogen forklare dette? Jeg ville sætte stor pris på hvis nogen kunne komme med flere eksempler. Tack! (Tak) Regards drdolittle
 
dette er pegepind til intnode, right? ikke intnode sig selv. er det ikke muligt at erklære data medlem af et objekt til at være den samme type som objektet selv, men det er muligt at erklære en pegepind til et objekt, der har samme type. en type er forskellig fra en pegepind til den pågældende type. en intnode er en intnode, men en pegepind til intnode er en variabel, som indeholder adressen på en genstand, der har den type intnode. Jeg tror, ​​det er en linket liste. du kan finde mange flere eksempler på bøger om datastruktur og algoritme. linkede liste er normalt anvendes i stakke, køer, osv.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top