Hvordan er Heart beat counter arbejde?

T

theasus

Guest
Jeg kunne ikke forstå dette kredsløb operativsystem. Kan du hjælpe mig om dette kredsløb detaljer?
hearthbeat_1797.jpg

første ting krydses af sind, at skubbe finger vil medføre skibe blive presset og blod til at stoppe efter normalt, så det preses mere, som resultat hånd farve (eller mængden af lys, der passerer kast vil ændre ved hver presse, at hjerteslag årsager, så CDS vil måle forandringer og forstærke det via 358. bare et gæt, ikke sikker.

Dette er et overraskende simpelt kredsløb. Jeg tror også hjerteslag øger blod i fingeren, blokerer mere lys. Den photoresistor sanser de skiftende lys lysstyrke. Den photoresistor driver en differentiator, der driver en variabel gevinst op-amp, der driver en anden op-amp konfigureret som en variabel tærskel komparator. Du vil få firkantede 5V pulser på pin 7 ved hvert hjerteslag.

I dette kredsløb filter er et stort band pass filter. (Frequency = 7,2 Herz) Men hjertet slå er omkring 60-100 per minut. Og det er lig med 0,5 til 1 Herz.How kan dette signal passerer dette filter? Faktisk er det største problem er C5 og R5 værdier.

[Quote = theasus] I dette kredsløb filter er et stort band pass filter. (Frequency = 7,2 Herz) Men hjertet slå er omkring 60-100 per minut. Og det er lig med 0,5 til 1 Herz.How kan dette signal passerer dette filter? Faktisk er det største problem er C5 og R5 værdier. [/Quote] C5 og R13 danne en enkelt stang Highpass filter med et hjørne frekvens på 45 Hz. Det er ikke en stejl rolloff og vil gå lavere signaler. Men jeg tror, det er ikke den rette måde at se operationen. Det C5 R13 er følsom over for overgangen kanter photoresistor produktionen, ikke den periode, hvor hjerteslag. En Highpass filter fjerner lavfrekvente variationer i lysstyrke, såsom stm variation, der kan blive resultatet af forskellige finger tykkelser eller finger bevægelse. Kanterne er høj frekvens. Resultatet er en puls på hver kant med et RC henfald tidskonstant af 22ms.

[Quote = snafflekid] [quote = theasus] I dette kredsløb filter er et stort band pass filter. (Frequency = 7,2 Herz) Men hjertet slå er omkring 60-100 per minut. Og det er lig med 0,5 til 1 Herz.How kan dette signal passerer dette filter? Faktisk er det største problem er C5 og R5 værdier. [/Quote] C5 og R13 danne en enkelt stang Highpass filter med et hjørne frekvens på 45 Hz. Det er ikke en stejl rolloff og vil gå lavere signaler. Men jeg tror, det er ikke den rette måde at se operationen. Det C5 R13 er følsom over for overgangen kanter photoresistor produktionen, ikke den periode, hvor hjerteslag. En Highpass filter fjerner lavfrekvente variationer i lysstyrke, såsom stm variation, der kan blive resultatet af forskellige finger tykkelser eller finger bevægelse. Kanterne er høj frekvens. Resultatet er en puls på hver kant med et RC henfald tidskonstant på 22ms. [/Quote] Kan du forklare nærmere det signal, som er produceret ud af photoresistor? Hvordan kan du beregne de 22 ms? Kan vi sige "hjørnet frekvens kanten af photoresistor output frekvens"? Med andre ord: Hvordan kan jeg bestemme hyppigheden af den puls, der vil blive behandlet?

Forventer du nogen til at skrive en compelte projektrapport om arbejdsmiljø af den givne kredsløb, som er givet med bare lidt beskrivelse på www 0,8051 projects.net , og ingen forpligtelse til at give flere detaljer der?
Dette er blot et spørgsmål, og jeg ønsker ikke en fuldstændig rapport blot to spørgsmål til answer.If du læser mit spørgsmål, kan du se, hvad jeg vil. Og dette er et forum, og folk stille spørgsmål om noget, de ikke kender. Og som vist ovenfor, jeg har stillet to spørgsmål, 1-Værker af filter (Særlig tak til snafflekid.Very god forklaring) 2-Den photoresistor output frekvens (kun én sætning er nok til svaret.) Det er alt.

[Quote = theasus] Jeg kunne ikke forstå dette kredsløb operativsystem. Kan du hjælpe mig om dette kredsløb detaljer? [/Quote] Anyways .. der ikke var sådanne spørgsmål i din OP. Held og lykke .. Håber du får dit svar .. Cheers

Endelig har jeg tror jeg har fundet mit svar. Formålet med denne high pass filter til at passere de vigtigste puls, som kan bruges til bestemmelse af hjerteslag.
52985820.jpg
Som vist ovenfor præcisionen bølge er mere smallere end hele bølge. "At komme sammen er en begyndelse. At holde sammen, er fremskridt. Arbejde sammen er succes." Tak til pranam77 for hjælper.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back