hvordan etheret switch

T

techie

Guest
hvordan en Ethernet-switch beslutte, hvilken port du skal sende som paket.

Skifter arbejde i lag 2 i OSI-modellen, på dette lag er der ingen IP-adresse til at identificere de komponenter i et netværk.Sikke en switch, der faktisk bruger er phisycal adressen på en enhed, der kaldes MAC-adressen.

Når du sætter et skifte til det netværk, den beder om MAC-adressen på dele af nettet, at opbygge et kort over MAC-adresse og havne, på denne måde, når en pakke er modtaget, skifte læser lag 2 overhead.I dette overhead er oplysninger om den skæbne, MAC-adresse og oprindelse MAC-adresse.

Det næste skridt er at skifte til at finde ud af porten er tilsluttet til MAC desitred, dette er stille enkle siden SWTCH allerede fik MAC-adressen på de enheder conected til nettet.

Hope this helps.

Ja, der hjælper.Men to anledning af de nye spørgsmål.

1.Hvor stort er omfanget af bordet.Hvis det er variabel, så hvordan kommer ingen afbryderknap har denne parameter på det er dataark.

2.I ordningen har beskrevet, et skifte kræver, at modtage en fuld pakke, beslutte, hvilken port du skal sende den til og derefter gentransmitterer det.Ser, at dette vil få nogle problemer.(a) Der vil være ganske vis forsinkelse i genudlægning en pakke.(b) det vil kræve nogle RAM (måske 64 KB eller deromkring) for at gemme indkommende pakker fra forskellige havne, og derefter videresende dem.Er dette RAM onchip af switch ASIC.(c) det vil være ekstremt hurtige logik til at behandle, da mange havne kan være aktive på samme tid.

techie skrev:

Ja, der hjælper.
Men to anledning af de nye spørgsmål.1.
Hvor stort er omfanget af bordet.
Hvis det er variabel, så hvordan kommer ingen afbryderknap har denne parameter på det er dataark.2.
I ordningen har beskrevet, et skifte kræver, at modtage en fuld pakke, beslutte, hvilken port du skal sende den til og derefter gentransmitterer det.
Ser, at dette vil få nogle problemer.
(a) Der vil være ganske vis forsinkelse i genudlægning en pakke.
(b) det vil kræve nogle RAM (måske 64 KB eller deromkring) for at gemme indkommende pakker fra forskellige havne, og derefter videresende dem.
Er dette RAM onchip af switch ASIC.
(c) det vil være ekstremt hurtige logik til at behandle, da mange havne kan være aktive på samme tid.

At runde op idéen.

For en 3Com Swith jeg var ser ud på i dag, erklærede de i deres datablad, at ventetid var omkring 2.7us i en butik og fremad arkitektur.latensen gange du beskæftige sig med, er ikke særlig stor, det er, hvis du kun går gennem en switch, hvis du starter bulding et større netværk, er latency vil stige.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om mængden af hukommelse eller evne til MAC tabeller, kan du tjekke skifter datablade, du con gå til Cisco og 3Com eller nogen anden producent for, at staten disse funktioner i deres datablade.

hvis du har brug for mere hjælp, så lad mig det vide, det faktisk virker som et emne, jeg kan give dig en hånd på, da jeg arbejder for et netværk EDERIETS ...i det mindste for nu: S. ..

Tak DarkJedi, var jeg faktisk ser ud til at bruge Ethernet til en ikke-coventional formål.Jeg glæder mig til mulighederne for at bruge Ethernet til at videobilledet data fra en skærm controlleren til det LED-moduler.Ehternet synes et godt valg, fordi teknologien er meget moden og billige og giver isolation og pålidelighed.

Du kan læse IEEE 802.3 protokol for mere detaljeret information

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back