Hvordan gør denne integration?

S

Shaq

Guest
Tw og σ ^ 2 er konstanter.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Den ubestemte integreret evalueres til
(π / 2) ^ ˝ × σ × erf (x / (√ 2 × σ))

(ked af disse symboler)

Afhængigt af x og Tw, skal du enten bruge en god eller en bedre tilnærmelse til EFF.

(dvs. (π / 2) ^ ˝ × σ × (ERF ((x Tw) / (√ 2 × σ)) - ERF (x / (√ 2 × σ)))Lagt efter 11 minutter:Dette kan få dig i gang om, at sidste del ...
http://mathworld.wolfram.com/Erf.html

Søg på nettet for tilnærmelser, og tjekke dit problem over værdier fra borde for at se om nøjagtighed er tilstrækkelig.

LouisSheffield skrev:

Den ubestemte integreret evalueres til

(π / 2) ^ ˝ × σ × erf (x / (√ 2 × σ))(ked af disse symboler)Afhængigt af x og Tw, skal du enten bruge en god eller en bedre tilnærmelse til EFF.(dvs. (π / 2) ^ ˝ × σ × (ERF ((x Tw) / (√ 2 × σ)) - ERF (x / (√ 2 × σ)))
Lagt efter 11 minutter:
Dette kan få dig i gang om, at sidste del ...

http://mathworld.wolfram.com/Erf.htmlSøg på nettet for tilnærmelser, og tjekke dit problem over værdier fra borde for at se om nøjagtighed er tilstrækkelig.

Det var at forsøge at være en "pi"
Også, kvadratroden gælder kun for de 2.Tilføjet efter 3 minutter:Jeg brugte Mathcad til at gøre integrationen.
Afhængigt af definitionen, unddrager sig den wolfram stedet for at der er to konkurrerende definitioner for EFF (), afhængigt af normalisering.

Når du kommer tæt (dvs. en rutine for EFF), giv mig en PM eller en email, og vi kan finde ud af om din rutine er normaliseret på samme måde som Mathcad's.

(Jeg vil meget nødig for dit svar, der skal ud med en konstant faktor)

color]quote="shaq"]Tw and σ^2 are constants.[/quote]∫

[color = DarkRed] (1 / √ (x ^ 4 x ^ 2 1) [[/
color] quote = "Shaq"] Tw og σ ^ 2 er konstanter. [/ quote] ∫

denne integrerende ikke kunne udtrykkes ved en elementær ligning, kunne det?

Nope - kun en tilnærmelse kan, men det gode i indbyrdes har til at tage mange faktorer i betragtning:
1) Værdien af x,
2) Værdien af TW, og
3) de krævede præcision indbyrdes.

En form af denne ligning Q (x) bruges ofte i beregningen bit-fejl-satser.En tilnærmelse til et tilsætningsstof fejl på <1% vil næppe gøre for gruppefritagelser om rækkefølgen af 10 ^ -16.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back