Hvordan gør glitch sker i AD / DA design & hvordan man mindsker

T

tuza2000

Guest
glitch er normalt væsentlige for specifikation af D / A konverter, men hvad med at A / D converter? Jeg fandt glitch i produktionen af ADC give et stort fald i signal / støj-forhold. hvordan den glitch ske? og hvordan man kan mindske det? thx for din hjælp!

Er der en synkron ur på outputtet af ADC for at sikre data registreres på det rigtige tidspunkt? Sommetider disse fejl kan skyldes, at det interne kredsløb stadig forsøger at lave en "endelig output afgørelse", men det transienter dukkede op som glitches på grund af forskelle i forsinke blandt portene.

Jeg kan ikke forstå hvad du mener Everton, jeg har et ur i outbuffer, jeg fandt, at glitch skyldes forskellige forsinke blandt gatesm hvordan man styrer de forsinkelser af MSB og LSB? Jeg laver alle de output coder rom samme størrelse transistor, er det nødvendigt at lave forskellige størrelse af forskellige bit?

Det kaldes smule syncronizaton. Hvilken form for ADC er det? AFAIK vises kun i folde ADC. Brug Gray kode, og du slippe af med det. Eller nogle ekstra hardware.

mit design er flash arkitektur, jeg ønsker at bruge Gray kode, men der er to problemer, som jeg dont know, hvordan man løser: For det første er, hvordan man konvertere grå kode output til BCD-kode inorter til envalue udførelsen af mit design? andet er, at er det nødvendigt at designe en Gray kode til BCD kode kredsløb i design? eller jeg kan gøre det anvende Matlab efter apture output til PC? og D / A converter behandle glitch som støj, hvor omkring en / d konverter?

Hvis du har flash, skal du bruge thermometre kode. Der er ingen grund til at bruge grå, fordi th. kode og grå have den samme ejendom: 1 LSB chnage betyder, at kun en smule ændring i koden. Faktisk har jeg ikke forstå, hvorfor du disse koden på outputtet: Jeg kan se på dig billeder af en kode 31 en 1,4 eller smth som denne .... hvordan får man 33,4 kode? I 6 bits? Hvad er den digitale udgang? 6 bits = 0 -> 63, og det er det.

til: ocarnu de 33,4 kode er resultatet af glitch, hvor 47 -> 49, "32 +1" ændrer og "8 4 2" ændres til 0 først, lige før "16" blive sandt, så der er en periode, at der ikke "8 4 2" og "16". Jeg vil gerne bruge grå kode på grund af faldet i den glitch sådan. Den thermometre koden blev produceret af komparator og bør turnde til 6 bit kode.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back