Hvordan jeg kan bruge IR-modtager og-sender med 8051

N

navneet sngh

Guest
hej .... til everyone.i er en nybegynder inden for området indlejrede systems.i har købt et sæt til at øve sig på 8051, AVR, PIC, arm, Arduino og nogle andre microcontrollers.it også har medført er, 7 segment display, LCD, IR-modtager, IR-sender etc.i am øve på 8051. Kan nogen fortælle mig, hvordan man kan gøre brug af IR-sender og IR-modtager med 8051 ....... Please hjælp mig ...

Hvis du har fået IR-moduler, readymade, så vil de bruge et sammenligningsgrundlag IC på modtageren. output af sammenligningspræparatet bør gives til de controllerport pin .. IR-sender og reveiver skal vende mod hinanden inden for en afstand af 5 eller 6 cm. når de fave hinanden og signalet når modtageren så output komparator vil være høj ... når du placerer en forhindring inbetween dem output går lavt. så det slukkede skal forbindes til port pin og scanne havnen pin ....[ COLOR = "Silver"] [size = 1 ]---------- Indlæg tilføjes 08:16 --- ------- Forrige post var på 08:07 ----------[/SIZE]

Sættet bør have eksempelkode for dig? eller andet, jeg vil sende den senere ved udgangen af dagen .......

Der er ingen prøve kode med sættet ... thanx forud for udstationering af programmet

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 18:02 ---- ------ Forrige post var på 17:08 ----------</span></span>
u kan også fortælle mig, hvordan du kontrollerer, om min IR-sender og modtager fungerer korrekt ved hjælp LED

Tænd for LED som pr kredsløb viste diagram og se de førte usinh mobile kamera .... Du bør se den førte On .. Hvis du rig røret som pr kredsløb så thhen tændes, når IR er uden for rækkevidde .. så tune puljen for at få max rækkevide

Kære Navneet, U har bedt lignende (Hvordan kan jeg bruge). For hvad ur kommer til at bruge IR? Dataoverførsel eller nogle applikationer?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back