Hvordan jeg kan udtrække lyden fra en retningsbestemt kobler for FM?

T

tebron

Guest
Hej, jeg designe en retningsbestemt kobler for FM-båndet, ved at 5kW strøm RF for gamle radiostationer uden fjernbetjening. Jeg er nødt til at måle fremdrift og afspejlede magt og til at læse TX graduering for at aktivere en alarm, hvis gradueringen mislykkes. Fordi jeg har meget signal, hvordan kan jeg trække lyden? Er det muligt at udnytte kvadratur demodulator. Jeg har lavet allerede den interface kredsløb udnytte en uADC812 og retningsbestemt kobling, men jeg har lidt svært med Audio kredsløb. Jeg håber på din hjælp. Bedste Regard

Hvad er en uADC812, og analog til digital konverter chip? Du er nødt til at prøve den modulerede RF-signalet, formentlig med noget i retning af en 50 dB retningsbestemt kobling, og demodulere det. Du kan demodulere det en række måder, men en LC frekvens diskriminatoren med schottky dioder fungerer ganske godt - det vil udskrive en analog spænding proportional med frekvens afvigelse. Hvis den analoge spænding pk-pk værdi bliver for store, er du overmodulating. Hvis den analoge spænding pk-pk værdi bliver for lille, du er ikke modulerende nok. Du kan være mere dristig, og lavpasfilter den analoge demodulerede spænding og DC rette op på den og derefter DC værdi vil stort set svare til FM-afvigelse. BTW, 5 KW er en masse, holde øje med lysbue i retningskobler design.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back