Hvordan jeg linke Ansoft HFSS Macro med Matlab

K

KMPA

Guest
Hej til alle
Jeg ønsker at optimere en Balun med Ansoft HFSS V.8 men jeg har ikke Ansoft Optimetrics, for dette, jeg vil linke Ansoft HFSS Macro script med Matlab for Automatisk optimering.Hvis nogen har gjort dette arbejde,
kan du hjælpe mig.
Venlig hilsen.

Ansoft er berygtet for at forsøge at tvinge folk til at købe ekstra Ansoftpackages (Optimetrics, Maxwell shematic osv.), og ikke bruge tredjeparts programmer.
Hvad du ønsker, er probbably muligt, men kræver så meget tid og kræfter, som du ville muligt være bedre stillet ved hjælp anoter pakke.
Beklager, der ikke kan hjælpe dig yderligere, men jeg ønsker dig held og lykke.

Althoug det ikke i detaljer, måske nyttigt for din ansøgning.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Jeg har gjort dette.

Det shoudln't tage dig mere end et par dage, forudsat du kender begge programmer godt.Du skal bruge makroen manual for Ansoft.

Grundlæggende du autogenerate makroer fra Matlab som derefter løber fra "dos" kommando i Matlab.Simpelt.

Pas på siden kan du ikke bruge maske såning fra en makro.Ellers fungerer det fint.Jeg koblede det med et par gradient metoder og en genetisk algoritme.

/ kazam

Jeg tænker om, hvordan du bruger GA i HFSS, sandsynligvis jeg skal prøve linket det med Matlab.Tak for din info.

I mit opnion, dets bedre at feje parameter end Optimetrics,
fordi de kan give dig en god information til parameter variantion

Stipendiater!

Jeg ønsker at optimere effektiviteten af en antenne arraywith Genetiske Algoritmer, Dette GA kode er i Matlab og modellen til han antennen er foretaget i HFSS 9.2.

Please, jeg har brug for enhver støtte med Macro kode og eventuelle råd fra de mennesker, der har arbejdet med dette.

Thanks a lot.

NESTOR.

pewang wrote:

Althoug det ikke i detaljer, måske nyttigt for din ansøgning.

Kære alle,

Seneste udgave af HFSS / Optimetrics har GA optimeringsforslag værktøj.

bølge-sindssyg

im gør noget antenne design bruger GA for optimization.Anyone værker dette før? takke Dem for læsning og give mig nogle hjælper!Lagt efter 12 minutter:Kan nogen uploade Ansoft optimetrics?

For HFSS version 11, dette eksempel har det til blevet ændret.Visual Basic-script, jeg mener.
Linje 11: Hfss der skal ændres ved HFSS
Linje 24: Geometry3DCmdTab -> LocalVariableTab
linje 48: ændre wg_y ='2 in 'ved: "wg_y =" & Chr (39) & "2in" & Chr (39) & ""

Om Matlab script, er der to funktioner jeg ikke kan finde i min Matlab version:
Har du disse funktioner?
Striben
file2str

nogen hjælp?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back