Hvordan kan hoejspaendingstransformator MOSFETS beskytte sig mod ESD?

M

mengcy

Guest
En tyk gate oxid proces giver 16V Vgs og VDS LDMOS mosfets.
Hvordan kan det beskytter sig selv uden yderligere ESD udstyr, ligesom GGNMOS eller GGPMOS?

Har det brug for særlig indretning regler eller bare efter de sædvanlige regler?

mengcy wrote:Har det brug for særlig indretning regler eller bare efter de sædvanlige regler?

Normalt LDMOSes viser ikke ensartet udløsning og beslægtede svage ESD problem nogensinde, hvis der gate eller organ udløser teknikker anvendes.Det bedste udgangspunkt er at kontakte med ESD designere på FAB at få råd og TLP jordlodder.
Risikoen for ESD ikke er høj nok med selfprotected LDMOS.

DenisMark har ret.Mange hoejspaendingstransformator NMOS enheder har alvorlige problemer med ensartet udløsning inden multifinger enheder samt én finger!

Dette problem er mest synlig, når flere pulser er anvendt under ESD stress på samme niveau.

.

F.eks et støberi kan kræve selvstændig beskyttelse kapaciteter nå 4kV HBM men det er muligt, at ved at understrege enheden flere gange på 2kV at det vil mislykkes. Du bør helt sikkert bede om oplysninger om »repetitive stress' test.Ville jeg ikke tillid til en HV MOS enheden beskyttelse påstand uden disse oplysninger!

Det er nok bedre at give en parallel beskyttelse clamp

Nogle referencer:
M. Mergens mfl., Analyse af lateral DMOS enheder under ESD stress
betingelser, IEEE TED, november 2000, s..2128

B. Keppens mfl., "ESD Protection Solutions for High Voltage Technologies", EOS / ESD symposium 2004

B. Keppens et al., Bidrag til standardisering af Fremsendelse
Line Pulse prøvemetoden, Proc.EOS / ESD 2001, s..461-467.

Mange tak.
ESDSolutions, hvor kan jeg hente den
"ESD Protection Solutions for High Voltage Technologies"

Jeg tror, at du kan downloade dokumentet fra hjemmesiden for Sarnoff i Europa
http://www.sarnoffeurope.com/node/26 # HighVoltage

Det kan være, at du behøver at registrere før du kan downloade dokumentet.

Lad mig vide, hvis du har brug for yderligere hjælp.

ES

ESDSolutions wrote:

Mange hoejspaendingstransformator NMOS enheder har alvorlige problemer med ensartet udløsning inden multifinger enheder samt én finger!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back