hvordan kan jeg designe en homebrew plasmaætsning

E

electronicman

Guest
Hej, hvordan kan jeg designe en homebrew plasmaætsning system? strømforsyninger, og hvor kan jeg sætte ætsemidlet materiale, .... osv.

Plasma Eching er mere en generisk betegnelse snarere end en defineret teknologi. De fleste varianter kræver et trykkammer og en vakuumpumpe. Du skal vide nogle mere detaljerede krav til din ansøgning.

hvad jeg behøver, er kobber ætsning med henblik på at designe meget små dimensioner mikrobølgekredsløb ved hjælp af en microstrip ved meget høje frekvenser. Tak

Et plasma tv? Der u kan finde plasmatilstand materiale. Men ja der er brug for HIE tryk / temperaturer for at skabe det ...

Det kan være kompliceret at fortælle dig, men du kan forsøge at få et lavtrykskammer skal nå mindst 10e-2torr derefter lægge de to elektroder man gøre som bundplade og andre fix nogle metalplade (Høj kvalitet SS), derefter assmble en RF generator 13,56 MHz til rådighed. så conect to elektroder og sætte underlaget i den ene elektrode og videregive chlorgas får du ætsning systemet, men vær forsigtig fuld chlorgas er meget corresive __ Sree

Så du basicly ønsker en meget lille plasmaskærer? Problemet er at det er svært at sigte og tager en fair strøm ved meget høj spænding, men jeg kan tilbyde noget hjælp decharge etch maskine er forholdsvis let det er ligesom plasma etch minus gider bare rippe transformeren fra en gammel rør-radio du også vil dioden rør & en høj spænding cap [den "plade" supply med andre ord]. Brug en kæde på 1-10 Meg modstande med kapitæler tværs dem til at droppe ned fra din 500v-700V forsyning til at strejke buen hestekræfter at brænde igennem et arbejdsstykke kommer fra en lav spænding [omkring 24 volt @ et par ampere] supply bundet til udgangen af ​​denne kæde med flere højspændingsdioder parallelt sidst men ikke mindst skal du have en elektrode. Selv efter alt at du stadig har brug for nogle måde at microposition elektroden og køle emnet, da varmen vil fordreje det. Eller du kan bare hyre en butik til laser udstansede dine ting langt mere sikker-brand, hvis du har et par $ til at bruge.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back