Hvordan kan jeg forbedre mit kredsløb?

D

david90

Guest
se min kredsløb her

http://www.tennis4real.com/capacitivekey.pdf [/ img]

Specifikt, jeg
vil gerne have nogle meninger om den åbne samlerbrug output kredsløb.Pin 3 i J1 vil være forbundet med en bils låse skifte.Når Q1 er tændt, vil det frigøre en bil dør ved at trække i bilens låse input til GND.

I almindelighed, hvad der er nogle forbedringer, som jeg kan gøre?

Hvad er formålet med R21?Hvis Q1 formodes at være en åben samlerbrug output, R21 er ikke nødvendigt.Jeg går ud fra, at pullup modstand for denne åbne samlerbrug output er på den anden ende af J1 kabel.

Åbn samlerbrug der menes at muliggøre kommunikation mellem de forskellige systemer med forskellige drifts spændinger.Føreren kredsløb, som er dit bord, giver metoden til at gøre en logik LOW, alias Q1 udførelse.Den modtagende kredsløb er nødvendigt at skabe mulighed for at gøre en logik HØJE ved at tilbyde en pullup modstand til den rette spænding jernbane.

Hvis den modtagende kredsløb bruger en lille værdi pullup modstand gerne 4.7K, så 1K modstand R21 vil forhindre pin3 af J1 fra at nå et gyldigt logik LOW.Derfor mener jeg, R21 kan forårsage et problem.

banjo wrote:

Hvad er formålet med R21?
Hvis Q1 formodes at være en åben samlerbrug output, R21 er ikke nødvendigt.
Jeg går ud fra, at pullup modstand for denne åbne samlerbrug output er på den anden ende af J1 kabel.Åbn samlerbrug der menes at muliggøre kommunikation mellem de forskellige systemer med forskellige drifts spændinger.
Føreren kredsløb, som er dit bord, giver metoden til at gøre en logik LOW, alias Q1 udførelse.
Den modtagende kredsløb er nødvendigt at skabe mulighed for at gøre en logik HØJE ved at tilbyde en pullup modstand til den rette spænding jernbane.Hvis den modtagende kredsløb bruger en lille værdi pullup modstand gerne 4.7K, så 1K modstand R21 vil forhindre pin3 af J1 fra at nå et gyldigt logik LOW.
Derfor mener jeg, R21 kan forårsage et problem.

Hej,

Har du tænkt på en resetable sikring.Termisk overbelastning type?Ellers set intet signal interferens.

dfullmer

Brug et brandrør er overkill.

Når PIN 3 af J1 er lav, den nuværende går gennem Q1 er ikke et parti (1-3mA).

Hvis du ønsker at beskytte Q1 fra 12V, bør du øge base modstand på Q1 at begrænse base nuværende og derefter ændre R21 til en mere rimelig værdi.

Lige nu har du ca 2mA af base nuværende.Forudsætning af en beta af 100, så Q1 kunne have op til 200mA af samlerbrug nuværende.Du behøver ikke alt dette samlerbrug drev.Skift R20 til 15K.Det holder max samlerbrug nuværende under 30mA.Nu 12V/30mA = 400 ohm.Så R21 vil gå til 400 ohm og Q1 bør være i stand til at modstå et 12V input.Men du har brug for at kende værdien af pullup modstand på den anden ende af kablet, og du behøver at vide VIL på input kredsløb for at være sikker på, at du stadig opfylde logik tærskler.

david90 wrote:

se min kredsløb her http://www.tennis4real.com/capacitivekey.pdf [/ img]Specifikt, jeg vil gerne have nogle meninger om den åbne samlerbrug output kredsløb.
Pin 3 i J1 vil være forbundet med en bils låse skifte.
Når Q1 er tændt, vil det frigøre en bil dør ved at trække i bilens låse input til GND.I almindelighed, hvad der er nogle forbedringer, som jeg kan gøre?

banjo wrote:

Hvis du ønsker at beskytte Q1 fra 12V, bør du øge base modstand på Q1 at begrænse base nuværende og derefter ændre R21 til en mere rimelig værdi.Lige nu har du ca 2mA af base nuværende.
Forudsætning af en beta af 100, så Q1 kunne have op til 200mA af samlerbrug nuværende.
Du behøver ikke alt dette samlerbrug drev.
Skift R20 til 15K.
Det holder max samlerbrug nuværende under 30mA.
Nu 12V/30mA = 400 ohm.
Så R21 vil gå til 400 ohm og Q1 bør være i stand til at modstå et 12V input.
Men du har brug for at kende værdien af pullup modstand på den anden ende af kablet, og du behøver at vide VIL på input kredsløb for at være sikker på, at du stadig opfylde logik tærskler.

Du har ikke angivet, hvad spænding de 10K modstand trækker signalet op til.Lad pullup spænding være Vcc.Den åbne kollektor udgang på pin af bindeledsadministratoren vil være:

(R21 * (Vcc-0,2) / (10K R21)) 0,2

De 0,2 er den typiske værdi af samlerbrug til emitter spænding på et mættet transistor.

Hvis du formoder 5V Jeg anslår, at VOL af den åbne samlerbrug føreren vil være mindre end 0.38V.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back