Hvordan kan jeg køre logik IC fra en PIC

D

Det Focus

Guest
Jeg kan et drev med en logisk niveau MOSFET en lampe fra en PIC.
og med IC er det rigtige valg?

Ønsker du at vide, hvad IC til at bruge, eller ønsker du at vide, om IC er et godt valg?

Som IC kan jeg bruge til dette formål?

og hvordan jeg slutte MOSFET til PIC-output port

Som IC afhænger af den strøm og spænding er nødvendig for at lampen.

Jeg tror, du kan slutte porten direkte til PIC.

En vigtig ting at kigge efter, når du kører en IC fra logiske niveauer er Gate Kilde tærskelværdien.
Normal MOSFETs har for høj tærskel spænding, så du har brug for en særlig logisk niveau MSOFET med en lav theshold spænding.
The Gate - Kilde max tærskel spænding af IC bør være lavere end min VOUT høj fra din PIC output pin.
Brug en N-kanal logisk niveau MOSFET til formålet.
Find en IC, der er i stand til at håndtere den spænding og strømmen fra din lampe.
Den nederste RDS-on (dræn kilde om resistens) i MOSFET har, desto lavere strøm du dissapate i MOSFET, men IC også bliver dyrere og har en højere input-kapacitet, hvilket kan blive et problem for meget høj swithing frekvenser.
Men for at tænde en lampe, du skal ikke bekymre dig om kapaciteten på de MOSFET.

være mere explicite om karakteristika af lampen.
/ / a

sætte en 10 ohm modstand i serie med IC porten for at reducere ringetoner og til at begrænse den nuværende ind / ud af MOSFET under skifte.

Jeg hørte du nævner ordet lampen.Jeg spørger mig selv, hvis du planlægger at bruge en MOSFET til at tænde / slukke lampen?være forsigtig med, hvordan du gør dette ..lamper er normalt Vekselstrøm så din IC skal være i stand til at gennemføre i begge retninger.også, ikke inturrupt beføjelse til lampen via jorden eller neutrale tråd, men i stedet afbryde den varme tråd.nu du er high-side skift, som tager nogle flere tanker om, hvordan man slår den MOSFET ..

Mr.Cool

Guys,
Denne diskussion er kørt ...
Fokus er at fortælle os først, hvad belastning (lampe: dc V og W?, AC W?) Er hi vil tænd / sluk.
Så kan vi råd.

Nogen mentione Usig IC til at operere på AC: helt ærligt ...Jeg vil ikke kommentere det.

Mr.Cool skrev:

lamper er normalt Vekselstrøm så din IC skal være i stand til at gennemføre i begge retninger.

Den Puma skrev:

Dens en simpel lampe 12V DC og måske senere et relæ

Jeg har vedhæftet, hvordan den skematiske skal se ud med enten et relæ eller en tilsluttet lampe.
Modstanden er nævnt i et tidligere indlæg, kan du lade det ud hvis du vil.
Du kan bruge PIC's aktiv pull-up til at tænde for IC stedet for at bruge totem-pole output.
Unsing PIC's interne pull-up er formentlig den bedste løsning.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Citat:

Hvad???

IC stand til at gennemføre i begge retninger???

Hvad med den indbyggede omvendte spænding diode placeret mellem drain og source i alle MOSFET transistorer?
Denne diode vil altid adfærd i en retning, så du kan aldrig bryde spændingen i en retning af en MOSFET.
Den indbyggede diode vil altid adfærd, når du vende spænding.

Citat:Jeg har aldrig hørt om en sådan MOSFET, kan du plese give et link til en?

Mr.Cool skrev:Citat:Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være mere sikkert at bryde den høje spænding side end den GND side.
Det bør ikke gøre nogen forskel, så hvorfor ikke gøre det på GND side, der er nemmest.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back