Hvordan kan jeg opbygge en look-up table for PWM eller SVM?

L

ltg

Guest
Hej, jeg får en ny opgave at lave en motion control for en spole motor, enfasede i 3 faser ud. Jeg er ikke sikker på hvordan man beregner og opbygge en look-up table for sinus værdier. Og jeg ved ikke hvad jeg skal vælge: sinusformet PWM eller SVPWM. Kunne nogle ekspert give nogle tips? Tak på forhånd! Venlig hilsen, LTG

hej, for begyndere, kan du spille med eksempel fra Visual Micro Lab ved www.amtools.net sinusbølge proj har pwm på AVR med 7bit sinus LUT Goodluck.

Der er nogle motor ansøgninger fra Microchip med pic18 serie, eller du kan bruge Motorola Appl. noter.

Hej mænd: Hvad Uc bruger du for hans ansøgning? Jeg bruger hovedsageligt AVR som har mange PWM funktioner. Også, jeg bruger til at skrive absolut tabeller med Matlab, er det temmelig let at skrive en fil til at generere tabeller, så du kopiere og indsætte. Det er vigtigt at vide, hvad UC bruger du. cheers Nachus

Faktisk er jeg ikke beskæftige sig med motor synd generation, men fra programmering synspunkt kan du: a. Beregn synd udgang til fulde periode (faktisk bare kvartal er nok) i form af heltal. Antallet af poster størrelse vil være afhængig af opløsning, du vælger. Antallet af tilmeldinger er også definerer PWM havn opdatering freq, hvilket svarer til WorkingFreq * NoOfEntries b. Derefter opdele antallet af poster i denne tabel med 3. Lad os sige sit navn - offset. c. Brugen følgende værdier som første modvægt til denne tabel: 0, offset, 2 * offset. d. Brug disse værdier som indeks til synd tabellen for at gøre produktionen til PWM porten d. Hver gang du har brug for at udskrive nye værditilvækst den første udligner efter en, E. Glem ikke at pakke omkring, når fortælling ende er nået. Du kan også bruge logik divider med parallel læsning at erstatte PWM port, hvis det ikke er til rådighed, eller du kan bruge DAC eller simpel vægtning modstand R-2R matrix uden logik skillevæg til at generere analoge synd signal-men parallelle porte vil være neded.

Hej, Tak for de gode råd og information. Jeg bruger Fujitsu MB90F598 UC. Hvor mange værdier skal jeg have? Venlig hilsen, LTG

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back