hvordan kan jeg tænde ATX strømforsyning uden pc?

7

7rots51

Guest
Hej jeg vil gerne tænde og slukke en ATX strømforsyning, men uden pc (standalone) bedes give dine løsninger. bye

Du kan også finde detaljeret forklaring på vvv.tomshardware.net Ingen grund til at bygge schematic.I kan ikke huske klart, men du skal tilslutte strømmen god pin (grøn) til VCC. (Jeg er ikke sikker på du har reference)

Normalt jording af inpulse linjen vil bringe på en ATX power supply.One ting at huske er, at du er nødt til at indlæse de +5 volt jernbane og også Konsulentfaglige den 12-12 skinner. Barrybear

En tricky stykke information: Denne type strømforsyninger behov "Minimum Belastningsstrøm", der skal drages af +5 V & +12 V samtidigt for at Sope o / p strømområdet til det fulde sortiment. dvs hvis du indlæse +5 V kun du får kun omkring 500-600 mA før o / p spændingen begynder at falde dramatisk ned. Dette er min egen erfaring med denne type SMPS. Jeg var nødt til at trække 2A af +5 V og 2A fra +12 V til at levere min 1.5A @ 5VDC UC baseret kredsløb. Håber det hjælper.

Først vil jeg anbefale at du læser ATX spec, og så bare kort PIN PS_ON og GND af ATX stikket.

Ja, Du skal have en kort mellem pin14 (PWR_ON, grøn) og pin15 (GND, sort). De fleste af ATXPSU har spænding tilbagemeldinger kun fra 5V output. Hvis du anvender en belastning kun 12V ud, PSU slukket, fordi overspænding kredsløbet registrerer en failure.In dette tilfælde gælder abot 1 ... 2A dummy belastning 5V ud. (Som busmaster skrev) I `ve lavet en 14V 15A accu opladeren fra gammel på udbuddet (bedre konstruktion som i dag ...).

Hej Sebi, fortæl mig mere om dette akkumulator oplader - hvordan kan jeg få 14V fra 12? Er det muligt at øge spændingen fra standart ATX power suply?

Ja, megamicro se dette: http://www.technick.net/public/code/index.php , I dette kredsløb den udgangsspænding afhænge af spænding divider på TL494 Pin1. R20 og R21 gå til GND. Når du reducerer R21 den udgangsspændinger steget. R25 og R26 feedback modstande fra 5V og 12V udgange. (Her er nogle tegning fiasko.) Hvis du ønsker at ændre til akku-oplader, gælder feedback kun fra én udgang (12V) og fjern komponenter til andre udgange og overspændingsbeskyttelse.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back