Hvordan kan jeg teste en transistor?

W

wini-1

Guest
Hej,

Jeg har to transistor NPN & J-FET, Hvordan kan jeg teste hver enkelt at vide, om de virker eller ej?

thanx.

De fleste multimetre vil afprøve en npn for dig.

Men den letteste måde ville være bare at designe en simpel emmiter tilhænger eller lignende, breadboard det og se, om det opfører sig som forventet.Du skal bruge en sig-gen og en mulighed for dette, (du kan gøre det med et DC input og volt meter for jeg formoder).Disse kredsløb og deres forventede adfærd kan findes i sekunder med en Google-søgning.

Med en digital multimeter kontrol af NPN transistor er nemt og som følger:
Indstil meter til en diode check.Og satte ive bly på bunden af transistor-og-ive på emitter, skulle det vise for et godt transistor et fald mellem 0.4V til 0.8V og sætte-ive bly på opkøber, samme skal vise.(eneste forskel med mindre spænding sige, BE = 0.560V derefter BC = 0.540V).Hvis du vende fører så ingen dråbe skal vises for en god transistor.Og se også CE fører, er det heller ikke viser nogen faldt, hvis transistor er god (forudsat der ikke er nogen diode internt tilsluttet mellem C og E).

Hilsen

Hi there,

den mest primitive måde at teste en transistor er at teste de enkelte knudepunkter modstand ...

Bemærk, at en arbejdsgruppe diode har en fremad modstand, og det har en omvendt modstand svarer til uendelig ...

her er hvad de skal gøre, måle frem og bak modstand i hver af krydset ...en ikke-arbejdsdag transistor vil have mindst én af de knudepunkter modstand svarende til nul værdi ...eller både frem og bak modstand af et vejkryds er uendelig ...

Bemærk: en grundlæggende VOM vil gøre ...

håber det hjælper ...

Hi there,

den mest primitive måde at teste en transistor er at teste de enkelte knudepunkter modstand ...

Bemærk, at en arbejdsgruppe diode har en fremad modstand, og det har en omvendt modstand svarer til uendelig ...

her er hvad de skal gøre, måle frem og bak modstand i hver af krydset ...en ikke-arbejdsdag transistor vil have mindst én af de knudepunkter modstand svarende til nul værdi ...eller både frem og bak modstand af et vejkryds er uendelig ...

Bemærk: en grundlæggende VOM vil gøre ...

håber det hjælper ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back