Hvordan kan jeg teste Inl / DNL

S

surno

Guest
hej.Nu vil jeg studere blandet signal og design D / A-konverter.

Jeg ved ikke, hvordan kan jeg teste Inl / DNL.

anbringender hjælpe mig og anbefale tekst bog om en måling (test).

tak!

simulering med hspice få data
derefter bruge Matlab til at beregne Inl & DNL

For eksamen en 3bit DAC, kan du simulere med 000 ... 111 og få udgangsspænding.
derefter indlæse disse data med Matlab.
Hvis du ønsker at få Inl: caculate den ideelle LSB, kan [vout (max)-vout (min)] / 7
derefter kan du få den ideelle værdi af hver indgang digitale data000 .. 111.
så bruger du simulation data og ideal data, du kan finde ud af Inl.
DNL er på samme måde.
Du skal skrive Matlab program til caculate.
ikke helt klart!

hvordan ville u gerne bruge spøgelse?Lagt efter 20 sekunder:hvordan ville u gerne bruge spøgelse?

Hvor kan få Matlab kode til at beregne Inl & DNL?
tak mange

@ Maksime Dallas hjemmeside.ADC nøjagtig, DAC er ikke sikker, men det
er nemmere end ADC

Hej,
Gå gennem følgende ... ned belastning .... der er et særligt kapitel om hvad u behov ....

god en ..... glatte og fri kører .....

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=104164&highlight=kesterhåber, vil hjælpe dig ...
sankudey

Jeg ønsker ikke at simualte resultat.Jeg ønsker at teste i chippen.Jeg brugte switchs i mit bord, så jeg gøre 0 .. 0 ~ 1 .. 1 Jeg mener, at denne måde er ikke rigtigt.Fortæl mig en anden metode til at måle Inl / DNL.Tak.

Hi surno,
Jeg troede ovennævnte bog af Kester vil hjælpe dig mest.

Men nogen måde Du kan gå gennem følgende.Som jeg har ikke brugt tid nok,
og jeg kan ikke give dig i nøddeskal.Men jeg gætter du vil helt sikkert få hjælp.

1.www.analog.com <<websted ADI; masser af dokumenter til ADC / DAC.Du kan også abonnere på myanalog gratis>>

2.www.maxim-ic.com <<good en too>>

3.Plassche: Bog om ADC / DAC: Godt en: Har to versioner: Fås i dette bord.

Jeg kan foreslå dig en mere praktisk måde.Du kan skrive til ADI gutter.Nogle gange de endda give evaluering bord osv. Hvis du forstår, hvordan de teste deres DAC / ADC; håber, vil kunne tilføje masser af smag i dit arbejde.Men glem ikke abot det tidspunkt topfraktions det krav.

Gd.Luck ...
sankudey

Du kan bruge en metode til at "kode densitet", og henviser til "en introduktion til blandede signaler IC test og måling" eller "http://www.amazon.com/gp/product/0195140168/102-9135966-2719356? v = overblik & n = 283155 "

Hej alle, jeg ønsker samme.
Sådan teste ADC chip til Inl / DNL gang ADC chip er færdige.
Jeg tror, vi gør DC test.ie ved at give rampe input kontrollere output fra output ben.
kan en enkelt forklaret nærmere om dette.

Hi rajashekar333,
Hvis du ikke er væsentligt gøres ved denne gang,
efter min mening Histogram testmetode er den bedste for DNL / Inl test.Reference ville være kesters bog og IEEE standard (i referencecentrum Kester bog).
rgrds
Sankudey

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back