Hvordan kan man gøre støj analyse i kadencen? (50 point)

K

Karthikeya

Guest
Hej alle,
Jeg vil gerne vide, hvordan man kan simulere støj i kadencen Analog Env.Sådan bruges »havne« til simulering af input støj?
Også, betyder det forbigående analyse give et skøn over støj i produktionen?For eksempel i ADC, hvis jeg finder det rms værdi af forskellen af forbigående signalinput og rekonstruerede output ... vil det give mig quantisation støj andre støj?

hilsen

Hej,
Afsnit 2-23 af PSpice A / D Skema Version Brugervejledning beskriver meget pænt med en n eksempel, hvordan du gør støjen analyse.
Du kan få adgang til manualer klikke på Hjælp-> manualer i den øverste menu af Capture-CIS.

Hej Karthikeya:

Det antages, du ved, hvordan du gør AC analyse,
Vælg støj analyse med bandet af interesse (f.eks 20 ~ 20e3)
vælg spænding kilde for kompatibilitet med HSPICE resultat.
AC analyse skal forblive aktiveret.
Når det er udfyldt, skal du vælge Resultater -> Udskriv -> Støj Sammendrag.
Held og lykke!

Kære Karthikeya,

Der er to ting at bemærke her.Alle støj analyse af andre mennesker er at henvise til, er AC støj simuleringer.Men, hvis du har for at simulere Kvantisering støj og støj gulvet i ADC, er du nødt til at tage produktionen og underkastes den til FFT (eller DFT i tilfælde af regnemaskinen i kadencen miljø).Den FFT / DFT ville give dig toppene af RMS værdier af signalet og anspores toppe for Kvantisering støjniveauer.

Derfor kan du beregne Noise Floor, SFDR, SNDR osv.

hi Vamsi Mocherla,
Tak for at dele dine tanker ... men stadig jeg har ikke fået alle de svar, jeg ønskede.Jeg bruger 'spøgelse' simulator i kadencen ... og faktisk mit spørgsmål var, hvordan du gør støj analyse bruger spøgelse dvs PSS analyse og også input støj «havne«.
Endelig kan jeg stole på resultaterne af det eksempel, som jeg nævnte tidligere, for at finde den støj ved hjælp af forbigående analyse.
Da din's var til dels et svar ... jeg kan kun give dig delvis punkter.

hilsen

Kære kartikeya,

For PSS analyse, du har brug spøgelse RF licens.Kommer til at bruge input havne, havne er defineret af de redskaber / stifter når analysen bør starte.Faktisk støj analyse forudsætter en to-port nettet og derefter gør analysen.Derfor beder om input-og output-porte.

Naturligvis, du kan stole på den transiente analyse.Den transiente analyse er et realworld tilstand.Alle de komponenter, herunder støj er indbygget i resultaterne.

Tja faktisk kan du bruge PSS i spøgelse ikke skræmmebilledet RF.Jeg tror, at det blev gjort tilgængelige fra version5x højere.

Jeg har ikke det lige foran mig, og det er noget tid jeg køre det, men i almindelighed du vælger PSS og indstille port på input Resp output.køre sim og i regnemaskinen du vælger S11 swhatever parametre og bare plot dem.

I tilfælde af, at du ville være at vide, om modeller - for params gerne S11
osv. kan du bruge netop grundlæggende MOS-modeller, men de er ikke ligefrem udvindes ved høje frekvenser (medmindre du har TJV RF-modeller), så du vil være en smule off.
For støj Sims skal du have korrekte støj modeller eller dine resultater ikke vil være endnu et tæt og man ville få "default" "indbyggede" støj resultater.

Jeg har endelig lært at gøre støj støj analyse i kadencen ... tak til alle dine svar.Jeg har allerede uddelt alle de punkter, baseret på graden af svaret ...

tak til jer alle
hilsen

PSS pnoise strategi er almindeligt anvendt, især for tilfælde som VCO design.Men nogle gange er det tage dage at finde den korrekte konvergens tilstand, og resultatet er meanful kun, hvis du krydschecke det med faktiske testresultat.

Vær venlig at tjekke kadencen spøgelse RF manual, hvor der er meget detaljeret beskrivelse og eksempler.Derfra kan du finde meget bedre explaination og trin-for-trin proceduures end alle svarene her.

u åben (DC, AC, støj analyse) og sætte den støj parameter inden for hver komponent [/ b] [/ u]

Hej,

Som vores firma bruger nye version af kadencen 5141 USR3, int han spøgelse ADE miljø, spøgelse's transiente analyse har option "forbigående støj" analyse.
interessant at spørge kadencen teknik, ja, nye funktion.

Kan nogen fortælle mig, hvordan man laver støj analyisis i enten OrCAD eller avanceret Desing System (ADS)??

Jeg vil være taknemmelig for enhver hjælp ...

Hilsen,
Ahmad,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back