Hvordan kan man måle antenne vinde bruger nettet analysatoren?

Y

yuen_cityu

Guest
Hej alle,

er det muligt at måle antenne vinde bruger nettet analysatoren?
Kan jeg bruge to identiske antenne tilsluttet netværket analysatoren og måle det S11 og S12, derefter beregne antenne vinde?

Thanks a lot

der er en metode til måling af antennen vinde kaldet "Purcell metode", som indebærer en enkelt antenne se på en reflekterende flade foran den.Fra S11 målinger kan du udtrække en linje, og hældningen er proportinal til vinding.

Hvis du har adgang til IEEExplore ser for.Der er flere papirer på den, for eksempel

Z. Wu, "Påvirkning af Uoverensstemmelse om Antenne Gain Måling af Purcell metode," Electronics Letters, vol..22, pp.522-524, 1986.

Jeg dont kende enhver metode måling S21 mellem to antenner, men formentlig kan du finde på noget at variere afstanden mellem antenner.

hilsen

Det er muligt at måle gevinst på nogen antenne ved hjælp af et netværk analyzer kun, hvis du har en "meget reference" izotropic antenne, som har en gevinst på 0 dB eller nogle ting du er sikker på, at du tager som et Referance.
Jeg forsøgte den anden måde, da jeg ikke har et perfekt isotropic antenne og i forhold til hver.i first connected the two of antennas which i considered as reference to the ports of ntw analyzer and measured gain.Then changed one of them with the antenna that i wanted to calibrate.and measure again. nedenfor kan hjælpe

http://www2.crl.go.jp/kk/e414/shuppan/kihou-journal/journal-vol49no4/06.pdf

Thanks a lot!

Jeg har fundet papiret vedrørende Purcell metode til antenne vinde måling.Vedlagt, pls finde det nedenfor.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hej igen,

Vedlagt to mere henvisninger af metoden.Jeg håber, at de er nyttige for dig.beklager, men jeg dont have
PDF'er
P. Conquet, K. Mahdjoubi, C. Terret, Automatisk Antenne Gain Måling ved høje frekvenser.Electronics Letters juli 1992,
vol. 28,
nr. 14.pp 1339-1340

RQ Lee, MF Baddour, Gain Måling af microstrip antenner under forkerte betingelser.AMTA 1989.pp 4.17-4.19

hilsen

Taknemmelige./ Advarsel # 1 - Nej "Tak" indlæg her!(Klug) /

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back