Hvordan kan man opbygge en motorhastighed styringskredsløbets

J

jonathanchik

Guest
Hvordan man opbygger en lille dc motorhastighed kontrol kredsløb med photoresistor / phototransistor men uden brug af MCU?

Tak.

jonathanchik wrote:

Hvordan man opbygger en lille dc motorhastighed kontrol kredsløb med photoresistor / phototransistor men uden brug af MCU?Tak.

Jeg forsøger at lave en enkel vej tracking bil.kun bevæger sig fremad, dreje til venstre og til højre er nødvendige.
Stien er også meget enkel.Bare en sort sti om en hvidbog med 90degree drejning vinkel.
Min idé: Jeg bruger en duel automobil så venstre hjul er uafhængige fra højre hjul.Ved at bruge en variation af resistens i en photoresistor på grund af refleksion af lyset fra den sorte eller den hvide farve, den venstre motor og den rigtige motor er ændret.Så bilen kan dreje til venstre / højre.
Men jeg kan kun bruge hardware at gøre bilen.
Desuden, jeg står over for et problem, at modstanden i en photoresistor / photoransistor er for høj for 2 AA batteri.Den nuværende er for lav sådan at det ikke kunne køre motoren.

Faktisk.Jeg spørger mig selv, hvis jeg forbinde nogle photoresistors parallelt sådan, at resistens er sænket.Men strømforbruget er ganske højt.

Please help.Tak.

jonathanchik wrote:

Jeg forsøger at lave en enkel vej tracking bil.
kun bevæger sig fremad, dreje til venstre og til højre er nødvendige.

Stien er også meget enkel.
Bare en sort sti om en hvidbog med 90degree drejning vinkel.

Min idé: Jeg bruger en duel automobil så venstre hjul er uafhængige fra højre hjul.
Ved at bruge en variation af resistens i en photoresistor på grund af refleksion af lyset fra den sorte eller den hvide farve, den venstre motor og den rigtige motor er ændret.
Så bilen kan dreje til venstre / højre.

Men jeg kan kun bruge hardware at gøre bilen.

Desuden, jeg står over for et problem, at modstanden i en photoresistor / photoransistor er for høj for 2 AA batteri.
Den nuværende er for lav sådan at det ikke kunne køre motoren.Faktisk.
Jeg spørger mig selv, hvis jeg forbinde nogle photoresistors parallelt sådan, at resistens er sænket.
Men strømforbruget er ganske højt.Please help.
Tak.

Thats korrekte
u cant drive en motor direkte fra fotodiode eller transistor.
U skulle omstille produktionen af fotodiode med digitalt output (0 - hvide del, 1 - Sort patch)
ved hjælp af en forstærker og derefter sammenligningspræparater ved hjælp af simple opamp kredsløb.Så u give denne komparator produktion til monostable multiveibrator (ved hjælp af 555) som udløser.mono multivibrator output kan tilsluttes en motor thro en høj nuværende transistor ...hvor en DC-motor kan tilsluttes til det som en belastning, samlerbrug pin.
Prøv dette

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back