Hvordan kan man opnå en ordentlig input isolation???

M

MikeSD

Guest
Jeg har et problem, og jeg har problemer med løsningen.Jeg har et design, som jeg har brug for at tilpasse sig et nyt projekt.Jeg kan ikke ændre den interne af designet.

Indgangene til design består af 28VDC (3 linier), 28VDC RETURN, og 3 diskrete signaler.

Det nye projekt kræver lyn beskyttelse (på alle input line) og jeg har installeret transorbs fra hver af de input til chassis jorden.Problemet ligger i det faktum, at jeg også har et input isolering krav om, at der ikke bliver mødt med disse transorbs.Kravet er 100 Meg Ohm fra pin til chassis.

Det problem eksisterer, fordi de input discretes har 10K pull-ups til 28VDC, inde i modulet, at jeg ikke kan ændre.med disse pull-ups, alle mine 5 input placeres parallelt, og endog med lavt udslip af disse transorbs, denne parallel kombination giver pin til chassis modstand på omkring 30 MOhm.

Jeg har forsøgt at placere en række diode inline med disse input, men at kun forbedrer isoleret, men ikke få mig hele vejen dér.Og jeg tror ikke, stabling mere dioder er den rette løsning.

Hvad er nogle gode løsninger til at få isoleringsmodstand nødvendig?Jeg har overvejet opto-isolatorer men da der kun er én kilde, og da dette er kilden til mit problem, jeg tror ikke, vil dette arbejde.Ved siden af, kan jeg ikke bruge opto-isolatorer på stærkstrømsluftledninger.

Any suggestions?

Hvis jeg forstår dit kredsløb, det grundlæggende problem er, at du har 3 Transorbs beskytte inddatalinjer til chassis jorden.Hver Transorb giver 100 MOhm, men 3 sideløbende kun give dig 30 MOhm?

Mit første forslag er at se nøje på de Transorb specs.Hvilken spænding er du teste på?Hvor tæt er det, at de "knæ" i transorb.Måske vælge en Transorb med den næste højere mærkespænding vil give dig en bedre isolering.

Også ved 100 MOhm, dine test-setup vil påvirke resultaterne - dvs snavs, fugt, etc.
Har du målt isolation uden nogen transorbs?

Må de Transorbs variere fra enhed til enhed?Som en sidste udvej kan du udvælge de bedste til flere forbedringer.

Ligeledes kan du til forskning Surgectors.Jeg har en hurtig søgning for lavt udslip forbigående Overspændingsbeskyttere og fundet nogle Surgectors med udsivning af <50nA så ved 100 volt, som vil give dig et godt stykke over 300 MOhms for hver enkelt.Jeg ved ikke, om de ville arbejde for noget andet.

Hope this helps lidt.

Jeg forstår ikke, hvorfor du har installeret den transorbs fra hver linje til chassiset.Jeg synes du skal have installeret en fra hver linje til jorden.Når alt kommer til alt, du har brug for beskyttelse mod overspændinger mellem disse linjer.Derefter kan du installere noget andet fra jord til chassis, som en enkelt transorb, der vil give dig den nødvendige isolation.Eller måske du csould endda bruge en gas arrester (som vil have lavere lækage), hvis du har råd til en temmelig høj spænding mellem linjerne og chassis.

Hvor vigtig er den isolation modstand?IS HI-POT en bekymring, eller blot modstand mod chassis?Så vidt jeg ved, kan du fjerne enhver beskyttelsesudstyr, når du gør, at HI-POT.

Citat:

sætte optotransistor mellem input fra dig og transorb

"Fordi det er et krav. Kravet er 100MOhm mellem bæreakslen og chassis."

målt under hvilke betingelser?Hvad er den måling spænding at måle Indgangsimpedans?
Hvis du taler standard skal det anføres her.
Hvis målingen spænding kendes, og det er mindre end laveste påviselige spænding på diskret indgang for logik niveau 1, kan du bare sætte kredsløb der åbnes kun, når indgangskilden spænding er over at måle spænding.Læg det mellem input kilde med transorb og din modificerede (som følge af plan flytte volatge vil blive reduceret) diskret indgang.Hvad angår optocouplers:
hvis du har lov til at drage nogle milliampere fra input kilde, og kan adskille input tilbagevenden linje og så vidt De sagde, at - der er pullup på input side - tilslutter phototransistor til at pullup og jorden, og sat ført gennem nuværende begrænsning modstand til input kilde, og en anden side til sin særskilte afkast linje.

Citat:

Mit første forslag er at se nøje på de Transorb specs.
Hvilken spænding er du teste på?
Hvor tæt er det, at de "knæ" i transorb.
Måske vælge en Transorb med den næste højere mærkespænding vil give dig en bedre isolering.

du kan bruge optisk kobling eller isolere transformer

mellem kilde og input.

venlig hilsenMikeSD wrote:

Jeg har et problem, og jeg har problemer med løsningen.
Jeg har et design, som jeg har brug for at tilpasse sig et nyt projekt.
Jeg kan ikke ændre den interne af designet.Indgangene til design består af 28VDC (3 linier), 28VDC RETURN, og 3 diskrete signaler.Det nye projekt kræver lyn beskyttelse (på alle input line) og jeg har installeret transorbs fra hver af de input til chassis jorden.
Problemet ligger i det faktum, at jeg også har et input isolering krav om, at der ikke bliver mødt med disse transorbs.
Kravet er 100 Meg Ohm fra pin til chassis.Det problem eksisterer, fordi de input discretes har 10K pull-ups til 28VDC, inde i modulet, at jeg ikke kan ændre.
med disse pull-ups, alle mine 5 input placeres parallelt, og endog med lavt udslip af disse transorbs, denne parallel kombination giver pin til chassis modstand på omkring 30 MOhm.Jeg har forsøgt at placere en række diode inline med disse input, men at kun forbedrer isoleret, men ikke få mig hele vejen dér.
Og jeg tror ikke, stabling mere dioder er den rette løsning.Hvad er nogle gode løsninger til at få isoleringsmodstand nødvendig?
Jeg har overvejet opto-isolatorer men da der kun er én kilde, og da dette er kilden til mit problem, jeg tror ikke, vil dette arbejde.
Ved siden af, kan jeg ikke bruge opto-isolatorer på stærkstrømsluftledninger.Any suggestions?

funster wrote:

du kan bruge optisk kobling eller isolere transformermellem kilde og input.venlig hilsen

Nogen har nævnt gasrør.Vi havde et lignende krav for medicinsk udstyr og fundet den "gasudladningslampe" type bølge beskyttere har fremragende specs.De er relativt billige og har kun glas tilfælde lækage.Jeg så nogle så lav som 50V.De er ligeledes ikke forbruges af stigninger som transorbs er.Et af kravene er meget lav kapacitans og de er fremragende for.

Medical er at have en meget isolerede "patient jorden".Problemet er, de ønsker denne ting til at ignorere elektrokirurgisk arbejde, der (ved en tåget hukommelse) noget omkring 5000V.Prøv at beskytte dig EKG eller EEG microvolt input imod det!

Blot for at styrke, hvad andre har sagt; 100meg ohms er meget svært at måle.Hvis du bare ånde om isolering du vil mislykkes fra fugtighed.Selv en PC Board vil have problemer med, at hvis nogensinde tilbage i høj luftfugtighed til enhver tid.Listen fortsætter i det uendelige.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back