Hvordan kan vi øge antallet af RFID-system?

P

pmonon

Guest
Hvordan kan vi øge antallet af RFID-system?Sige, hvis vi ønsker at bruge passive tags, skal vi bare bruge en højeffektdel Tx eller gå til højere freq.?Please kan nogen give mig en idé?

Til at øge antallet bør du gå til højere frekvenser dvs UHF RFID; beacause
aktionsbudgettet zone af passive HF RFID-systemer (13.56MHz og også <135kHz) er i nær området læseren transmission antenne, hvilket resulterer i opnåelige opererer afstande på ca diameteren af transmissions-antenne.For afstande længere end denne værdi feltstyrken aftager med den tredje eksponent af afstanden, hvilket betyder, at det krævede indberetning magt øges med det sjette eksponent af afstanden.Begrænsninger er fastsat ved lovgivning.

Radio Frequency Identification systemer, der opererer i UHF-frekvensområdet gøre brug af konventionelle elektromagnetisk bølge formeringsmateriale til at meddele deres data og kommandoer, og også til magten RFID-transpondere.I EM område, mængden af energi til rådighed på et bestemt punkt kan udtrykkes som 1/d2, hvor d er afstanden fra senderen.

Tak ... jeg også tænkte lide det ... men selv med normale UHF passive tag kan du dække store afstand såsom 2000meter?

Naturligvis ikke
er den maksimale afstand af passive UHF tags er ca 10m.Til at dække større afstand bør du bruge batteridrevne tags.

Selv de aktive RFID kan ikke være i stand til at arbejde med en så lang rækkevidde.

pmonon wrote:

Tak ... jeg også tænkte lide det ... men selv med normale UHF passive tag kan du dække store afstand såsom 2000meter?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back