Hvordan kommer S-parameter, når brugen hændelse flyet?

J

JuanjoSF

Guest
Hej alle,

Jeg har en simpel tvivl.Når jeg anvender en incicent bølge i et af de ansigter min struktur med henblik på at måle, for eksempel, spredningen opførsel af en FSS, jeg kun kan måle felter.HFSS -> Opret rapport ikke tillader mig at få S-parameter.Hvordan kan jeg få det?Skal jeg definere nogle bølge havne?Hvordan?

Tak u meget

Du kan ikke plotte S parametrene for den simple grund, at de ikke eksisterer for en hændelse plane bølger.

I elektromagnetiske problemer, skal du være i stand til at definere en spænding bølge til at få S parametre.I HFSS du gøre dette ved at sætte integrationen linje i din havn.Så, ja, du har brug for at definere en bølge havn.(En klumpet havn ville være fint med.)

Thank u!Jeg havde aldrig brugt Incident Wave før.Så den bølge havne skal være oprettet på toppen og bunden af den struktur, ikke?Hvis du kunne få et kig på vedlagte billede, og fortælle mig, om det er korrekt, ville jeg løse min hovedpine!Thank u!
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Du kan prøve følgende: (Jeg går ud fra du er lysende geometri med en normal hændelse plane bølger)

- Skabe en linje langs excitation
- På denne linje beregne det elektriske felt eller magnetisk felt ved hjælp af feltet lommeregneren og datatabeller.
- Så, om disse data anvender nogle numeriske metode til at udvide den i form af exponentials (matrix-blyant-metoden eller generaliseret blyant-of-function-metoden)
- Da hfss giver spredt felt som standard, vil du have en spredt plane bølger og en transmitteres plane bølger.
- Ved hjælp af koefficienter af disse bølger, og ved at flytte dem ordentligt til de fysiske grænser for dit problem, kan du få spredt parametre ved disse grænser.
- Denne metode er en lille smule kompliceret og besværligt, men det er bedst, da det giver en mode-konverteringer til henfald tilstrækkeligt tæt på de fysiske grænser.Alternativt kan du stadig bruge waveports, men sørg for at placere dem i tilstrækkelig grad væk fra det problem, geometri, og brug deembeding ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back