Hvordan konvertere dette kredsløb i sin Norton Equivalent?

F

Farrukh

Guest
Problemet er repræsenteret i figur (a)!

Jeg forstår ikke, hvordan den oprindelige 3V batteri blev fjernet, og derefter-8V batteri serieforbundet med 100Ohms.Så 5V ..Det er helt over mit hoved.

Kan nogen fortælle mig, hvordan er det Norton aktuelle kilde beregnes her?

Jeg troede alle de nuværende, vil tilgå via AB, i stedet for gennem modstand 100 og 220, da AB tilbyder ingen modstand!Men jeg får det forkerte svar på den måde.

PS: Dette er Problem 25, kapitel 8 i Floyd's principper for elektriske kredsløb, 7th Edition.Problem 28 (jeg tror), i 8. udgave. [/ Tex]
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Det synes der er 3 spænding på kredsløb.
terminal AB nuværende beregnes med brug af super holdning theoream.
i hvert skridt kun en spænding (eller nuværende) kilde er aktiv.
og alle andre er deaktiveret (kortslutning til vlotage udbud og åbne kredsløb til det nuværende udbud).
som du skriver samlede løbende er summen af disse strømninger.

For nordpå tilsvarende modstand, blot deaktivere alle supplys, og vi ser, at alle tre modstande ville være paralleld.

Hilsen
Davood.

Nej, det oprindelige problem er i figur (a).Der er kun 1 kilde, 3V kilde.Dette er løsningen på det problem, at jeg har sendt, men jeg forstår det ikke.Hvordan kan vi fjerne de 3V kilde, og sætte en-8V kilde med 100ohm modstand?Kan vi fjerne kilder som denne?Jeg tror det ikke!

!!!!!!!!!!!!!!
Svaret er, hvad jeg sagde før [ovenfor].

Det oprindelige problem havde de tre batterier i kredsløb samtidigt.Så superposition bruges til at finde de output kortslutningsstrømmen fra hver og de tre strømme er tilføjet.

Ok, det betyder, at der er en fejl i bogen.Fordi den kun viser en spænding kilde, 3V kilde.Den viser ikke nogen anden spændingskilde.Men den løsning viser 3, så jeg tror det er en fejl i bogen.

Jeg er enig med Davood.
Dette problem blev løst ved hjælp af superposition (på grund af eksistensen af 3 spænding kilder).
Hvis problemet kun var som vist i (a), så ville svaret have været In1 kun.

- AD

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back