Hvordan kunne jeg vælger FFT længde?

• Thread starter electronic_engineer
  • Start date
E

electronic_engineer

Guest
Hej DSP Gutter, jeg har et simpelt spørgsmål, har jeg forsøgt at beregne FFT af data bestod af 2 mio punkter med minimum nej. af FFT punkt. Jeg ville bare at få den rette amplituden af signalet. Hvordan kunne jeg vælger FFT længde? Please hjælp mig ud. Regards, EE

@ electronic_engineer Hvis u arbejder på beregning ved hjælp af Matlab .. Sørg for, at u vælge den næste potens af 2 .. for eksempel hvis u havde 220 point .. vælge fft længde af 256 ville være hurtigere .. Dette er hvad jeg tror .. det overskydende punkter ville resultere i nuller hvor u kan skille senere .. håber, at min forståelse ville være korrekt .. men hvis ur arbejder på en specifik DSP processor .. Jeg vil gerne se, hvordan du arbejder på denne ..

[Quote = neodgreat] @ electronic_engineer Hvis u arbejder på beregning ved hjælp af Matlab .. Sørg for, at u vælge den næste potens af 2 .. for eksempel hvis u havde 220 point .. vælge fft længde af 256 ville være hurtigere .. Dette er hvad jeg tror .. det overskydende punkter ville resultere i nuller hvor u kan skille senere .. håber, at min forståelse ville være korrekt .. men hvis ur arbejder på en specifik DSP processor .. Jeg vil gerne se, hvordan du arbejder på dette .. [/quote] Faktisk arbejder jeg med DSP derfor, Længde af FFT spørgsmål ellers er der ikke noget problem med DSP. Enhver DSP fyr kan svare mig venligst.

Større antal af FFT point, jo bedre er din frekvens opløsning. Så det har intet at gøre med signalamplituden!

[Quote = Jack / / ani] Større antallet af FFT point, jo bedre er din frekvens opløsning. Så det har intet at gøre med signalamplituden! [/Quote] Jeg ved det, men hvis jeg ikke kan beregne FFT på 2 millioner points data med FFT længde på 2 mio. DSP hukommelse vil ikke tillade mig at gøre så ... Enhver, der har arbejdet med FFT på DSP processorer? Please hjælp mig ...

Hej! Just in case, er her et simuleringsprogram (ikke offentliggjort endnu), der giver en god fornemmelse af, hvad FFT gør. http://passworld.co.jp/ForumImages/2010/04/16/FFT.mp4 Den indgang er en sinusbølge og dens hyppighed kan variere mellem 0 og 0,5 FS. Antallet af point kan ændres i realtime. Der er også en mulighed for at ændre input vinduesystemet og resultaterne af vinduesystemet vises umiddelbart i input-vinduet. Vinduet kan vælges blandt rektangel, Bartlett, Hann, Hamming og Blackmann. På et tidspunkt har jeg trådte 0,25 manuelt som input frekvens. I dette tilfælde, da det er en submultiple af samplingfrekvensen den koefficient, der udligner hinanden pænt, og resultatet peak er ekstremt akut. Bemærk, at beslutningen (variabel fra 256 til 4096) har en stor indflydelse på topform. I 4096, bliver det meget akut, tæt på den ideelle Dirac puls under alle omstændigheder. NB: Da spektret er symmetrisk, viser programmet kun halvdelen af det. Dora

Alle gav korrekte svar. Det er virkelig afhænger af din ansøgning. Måske en FFT i 64 punkter ville være nok og måske FFT i 16384 vil ikke være nok. Hvis du blot ønsker at afsløre eksistensen af signaler af bestemte niveau, end måske 64 point FFT er ok. Men hvis du plejer at adskille meget tæt (i frekvens) signaler, så har du brug for FFT i flere point. Hvis du kan fortælle lidt mere om din ansøgning, så du kan få mere konkrete svar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back