Hvordan laver opamp simulering af dræbte sats og FFT

A

alvays

Guest
Jeg er ikke helt klar over, hvordan man kan gøre slew-rate simulering og Fourier analyse. 1) Hvilken metode man skal vælge for slew-rate simulation, åben sløjfe eller lukket sløjfe? Hvis lukket kredsløb, skal vi slutte det være spænding efterfølger? Og hvilket punkt vi skal vælge for resultatet: maksimal derivat af output eller hældning fra 1% til 90% af produktionen? Hvorfor? 2) Hvordan vælger vi den grundlæggende hyppigheden af ​​FFT-analyse? Hvad beslutte det? Og vi bør tilslutte opamp til at være lukket sløjfe, mens FFT-analyse? Hvad er den sædvanlige spec for THD? Hvorfor? Tak til alle

Hi ya! Til simulering af dræbte sats, skal du konfigurere din opamp som inverterende enhed gevinst buffer (lukket sløjfe). Dit input incitamenter bør en puls bølgeform forbundet til + indgangen ben. Så kører forbigående ANALYSE og observere output bølgeform vs input bølgeform. Din dræbte sats bør være 10% fra den stigende kant til 10% før det sig, udtrykt i V / os. Grunden til at vi bruger pladsen pulsindgang er fordi det lettere at se, hvor hurtigt output respons, når input anvendes, dette er hvad slew rate handler om. For at udføre FFT-analyse, skal du køre det sammen med forbigående analyse. Dit input stimulus er bedst med en sinusbølge med frekvensen indstillet til din grundtone. Amplituden af ​​sinusbølge skal være lige under fuld skala input spændingsområde. For eksempel, hvis dit input spændingsområde er fra 0V til 1V (samlet levering opamp), så skal du indstille sinusbølge amplitude til 0.5V. The Spice Syntaksen er: *** (HSPICE) ******* TRAN 0.1ns 2000ns FFT V (Vout) NP = 4096 se HSPICE manualen for flere detaljer... Den FFT plot skal vise en graf over frekvensbins vs effekt (dB). Fra grafen, kan du se det højeste højdepunkt er din grundtone. At bestemme det dynamiske område, man måler forskellen mellem toppen af ​​grundlæggende frekvens til toppen af ​​den anden højeste (anden harmoniske).

Mange tak, Snoop. En anden quetion, hvis jeg laver Fourier analyse, hvordan kan jeg vælge den grundlæggende frekvens? er det at arbejde hyppigheden af ​​kredsløb? og hvordan vi skal definere THD spec normalt?

Kan du forklare hvorfor at vælge base frekvens på 1 kHz?

Den grundlæggende frekvens er arbejdsmiljøet frekvensen for dit kredsløb. Jeg er ikke så sikker på, hvordan man analyserer Den totale harmoniske forvrængning for en opamp. Jeg har simuleret opamp resultater med hensyn til forstærkning, fase margin, fase respons, opstarttid, dræbte sats og input spændingsområde. Normalt for frekvensgang analyse, brugte jeg 1kHz indgangsfrekvens. Denne frekvens er choosed til en båndbredde på ca 1.5kHz. Jeg formodede, at hvis din opamp båndbredde, er at sige, 1MHz. Derefter kan du vælge frekvensen under båndbredde for maksimal gevinst.

så hvordan man kan simulere den dræbte på en fuldt differentieret opamp, alligevel.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back