Hvordan man beregner fordelingen spænding på kondensator?

E

ex4

Guest
hej jeg vil til at beregne fordeling spænding på en plade kondensator. Jeg fik kun info om den dielektriske konstant, pladen huller, og pladen wide area, er det muligt at beregne den ved hjælp af disse oplysninger?

Dybest set, når du overskrider den nominelle spænding, som med enhver anden nominel komponent, kan den kondensator ikke håndtere det, og dielektriske vil formentlig smelte eller noget, og forårsage en kortslutning mellem pladerne. Dette er det eneste, jeg kan tænke du mener med "kondensator sammenbrud". Den anden brug af ordet "sammenbrud" i elektronik er for opdeling spændinger i dioder. For kondensatorer i serie, 1 / C [alt] = 1 / C [1] + 1 / C [2] + 1 / C [3] + ... For caps parallelt, C [alt] = C [1] + C [2] + C [3] + ... Den nuværende og v0ltage hænger ved i = C (dV / dt), der er lige udledt af ligningen Q = CV. Den nominelle spænding for kondensator vil være på der. Hvis dens elektrolytisk kondensator, har du måske lyst til at rampe op spændingen på det, for sjov, og se den eksplodere! :)

hehehe Jeg mener, jeg vil beregne fordelingen spænding i mit hjemmelavede plade kondensator for watercell brændstof baseret på denne info

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back