Hvordan man beregner TL431 feedback båndbredde? (Ved hjælp af det i reguleringssløjfe for SMPS)

W

wei9321

Guest
Den TL431 ofte anvendes i reguleringssløjfe for SMPS, hvordan man beregner det feedback båndbredde?

du har brug tjekke om du bruger hurtig-sporet / slow-lane osv., men velkommen min ven, fordi det er et område af forretningshemmeligheder og alle har svært ved at finde ud af. Basso bog har overføringsfunktion for en konfiguration med tl431, men kun den ene ...... den ene for flyback output, hvor output er CLC. du skal beregne sit pol (opto) ved hjælp af proevestand er der sikkert en bog eller andet sted, som detaljeret dette ordentligt ...... men som jeg sagde til dig ..... isolerede feedback med tl431 og opto er et område af industriel hemmeligholdelse og du vil have den allerstørste af vanskeligheder med at finde ud af ...... Som jeg allerede har fundet ................. du forstår, hvis du finder ud af, er du muligvis vil gøre produkter til at konkurrere i branchen .... så ingen fattes dig eller mig eller nogen anden for at finde ud af om det. så alligevel, du skal spørge om opto båndbredde, fordi det er den begrænsende faktor ... de tl431 har relativt høje båndbredde. måske du bruger powerintegrations software de finder det automatisk for dig ............ men så er du i mørket .... og du skal få gevinst / fase analysatoren at se, hvad er din båndbredde. Men som jeg sagde min ven, ,...... vi er dybt inde i verden af forretningshemmeligheder her.

Generelt man ser på TL431 ligesom en opamp og beregne stang og nul på den måde. Kan du sende din skematisk? Det er nemmere for mig at forklare da.

min ven, du har r (øverst) og R (LED) til den samme knude ..... jeg dont tror, du kan gøre, at ..... cuzz du ikke får nogen gevinst ud af den nuværende variation i R (ledet ). Men jeg tewll dig min ven .......... ingen vil hjælpe dig ......... Jeg har prøvet mange gange at finde ud af dette ...... det er en hemmelighed for industrien .. hvis du kan lukke løkken ...... du kan konkurrere i industrien i SMPS ...... og det er ikke ønsket ...... de ønsker at holde dig (og mig og andre) ud. Hvis du kan finde en overførsel funktion til at skematiske .... godt ..... du plejer være i stand til. Jeg har allerede ytried så mange gange på så mange fora.

Jeg dont tror, du kan gøre, at ..... cuzz du ikke får nogen gevinst ud af den nuværende variation i R (ledet
Undskyld, jeg ikke får det punkt. Selvfølgelig kan du beregne en gevinst, kan Vout betragtes som en spændingskilde uafhængig af LED strøm. dILED / dVout er kredsløbet gevinst, det er en lille signal ejendom, der skal beregnes for et nærmere angivet LED strøm, det samme med den hyppighed karakteristiske. Jeg er også kan ikke se generelle vanskeligheder at fastslå de samlede åbne loop vinde, nogle parametre som billedet transistoren's pole er muligvis ikke præcist angivet eller vise individuelle variationer. Men et groft skøn er det altid muligt. Med enkle kredsløb som det foreliggende, mange designere spring indledende beregninger og begynde med empiriske dimensionering af en prototype kredsløb, tror jeg, ved hjælp af en fungerende kredsløb som udgangspunkt.

Dette er en meget enkel enpolet fejl amp. Stangen er simpelthen ved 1 / (2Π * Rupper * C). Bemærk, at intet andet går ind i ligningen. Det eneste, der mangler her er det sekundære i optokobler. Sin last modstand er vigtigt i caluclating den samlede gevinst på banen.

Jeg apprecaite denne VVV, men jeg tror, at hvis vores ven wei9321 vil være i stand til at lukke sit loop, er han vil få brug for overdragelsen funktion for denne lille parti ..... bl.a. som du siger, at belastningen modstand på den primære side . og, som jeg siger, wei9321, vil ikke finde, fordi det ikke kan findes. Selv de store teksten ved Basso kun omfatter overførsel funktion for den version af dette kredsløb, der har en CLC filter på outputtet med den L adskille r (øverst) og førte r ().......... og til være sande ...... for en type 2 forstærker det er en hulking stor kæmpe stor overførsel funktion .......... og så også det vil være temmelig stor overføringsfunktion i wei9321 's tilfælde. Feedback er den del af SMPS, at industrien ønsker ingen at vide ..... bortset fra deres egne medarbejdere. Og sætte det på denne måde, og ingeniør, der kan udlede overføre funktioner for modulatorer og fejl forstærkere mv er en sjældenhed ..... og en retfærdig geni. De fleste vil støve den gevinst / fase analysatoren, og gå efter trial and error ...... loddekolbe brænder godt!

Dette er en meget enkel enpolet fejl amp. Stangen er simpelthen ved 1 / (2Π * Rupper * C). Bemærk, at intet andet går ind i ligningen.
Jeg synes, det er anderledes. Forsømme reel TL431 parametre, / V overfører jeg kendetegn er en ideel integrator. Begrænset TL431 spændingsforstærkning forårsager en gevinst bøje ved lave frekvenser, finite output modstand resulterer i en feedforward sigt, et nul, der annullerer den integrerende adfærd ved høje frekvenser, r (LED) områder her.

I virkeligheden, hvad du siger er rigtigt FVM, er der meget kompliceret at TL431/OPTO feedback kredsløb ..... Der er to tilbagemeldinger stier i wei9321's skematiske ...... en gennem Rupper og én ved Rled. Og opto pol skal tages i betragtning, og R (pullup) på den primære side. Powerintegrations dont tillid folk til at være i stand til at håndtere det og bare beregne det for os ..... de går til en meget lav delefrekvens, så de får under opto pol uden at tage højde for det ....... ..

Jeg kan nu se, at jeg ikke lagde mærke til en ting: Udgangsstrømmen er genereret af forskellen i Vout og VK. Så AC Overførselsfunktionen er en PI karakteristisk, henholdsvis en integrator og en nul. Og om hjørnet Hyppigheden afhænger af Rupper og C (ikke overvejer TL431 begrænset volateg gevinst), som VVV sagde. Sorry for at have forårsaget forvirring.

eem2am, bliver jeg forundret til din insisteren på dette topologi som feedback loop være så hemmeligt. Det er meget sandsynligt, jeg bliver en komplet uvidende om dette og være forkert, men så på grund af mit svar her for at forstå, hvad jeg kan ikke så langt. Meget tidligere til starten af denne tråd er denne artikel www.powersystemsdesign.com/design_tips_june07.pdf www.powersystemsdesign.com/design_tips_june07.pdf Denne artikel viser præcis den topologi drøftet her. Som den SMPS så almindelige og bruges næsten hvor som helst og lavet til så mange virksomheder, hvorfor dette skulle være en hemmelighed? . Igen min uvidenhed, men jeg ser ingen forskel med for eksempel at sige, at en bro ensretter og filteret er en hemmelighed. Også hvad er så specielt omkring TL431? Enhver opamp kan bruges til at drive en lysdiode og måske i en meget nemmere måde (på den måde at analysere det). Ja, jeg ved, at det ikke kræver en adskilt magt men igen min uvidenhed her. Endelig kan du altid købe et af disse produkter og reverse engineering det som det er helt lovligt. Tak en klase på en afklaring, så jeg kan lære. Jose

Jeg er enig med din mening, at den adfærd er grundlæggende enkel og kan være fuldt forstået. Et delvist udokumenteret punkt er den nøjagtige frekvens karakteristisk for optokobler. Nogle designs placere en dominerende pol ved opkøber knude af billedet transistor af denne grund.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back