hvordan man definerer havne for striplines i CST

R

rinox

Guest
Hej,

Jeg søgte i tidligere forum emner og bemærket, at der var nogle diskussioner om dette problem, men ingen forklarer helt løsningen.

Jeg formåede at simulere uhomogen offset Striplinen strukturer i CST, men med diskrete havne alene.Jeg forsøgte at definere Bølgeleder havne, men resultaterne er ikke rimeligt.

Min struktur ser ud som følgende:

/////// GND ////////
Er1 = 3,54 h = 0.101mm
----------------- Striplinen (0,11 mm bredde som 50ohm for 11.725GHz)
Er2 = 3,48 h = 0.762mm
/////// GND ////////

Længde af striplinen kan lambda / 4 og 2 porte er defineret ved kanterne af strukturen.

Er der nogen der har erfaring med at definere bølgeledertypen havne i CST til sådanne strukturer?

Ville blive værdsat noget svar.
rinox

Som min viden ...!
Pick ansigtet at u vil definere havn!
Vælg den Waveguide havn, brug frie valg, og manuel definere størrelse for det.
Bemærk, bør havnens størrelse være 3-5 gange striplinen og 2-3 gange tykkelsen af substratet.

tak for dit svar.Faktisk var jeg simulerer som du foreslog.De resultater, jeg får afvige fra resultater opnået ved hjælp Momentum for den samme struktur.Anyway, vedlagt mit projekt til analyse.

hilsen
rinox
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Jeg kunne ikke åbne ur shtructure!
Vedlæg venligst igen, bør u zip alle struktur fil efter lukke åbningen fil!

fodring er en spænding hul.
først finde foderet placering.
Derefter valgte punkt på den nederste side af strimlen og det tilsvarende punkt på den øverste flade af GND.
når de 2 point vælges ved at klikke på diskret PORT.Sørg for, at de valgte punkter er at definere en spænding hul vinkelret på to planer
Lad mig vide, hvis det virker for u

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back