hvordan man kan aflæse tiden og indstille timeren i PIC 16F7X microcontroller

S

sweetmirror

Guest
Jeg ønsker at implementere denne pseudo-kode: function GetClockTics begin {hentning af det nuværende system ur tic value} ende, jeg ved ikke, hvordan man gør det, kan nogen hjælpe mig ud? Tak

Hej. Du har brug for at få atual uret cicle, right? For at gøre det skal du konfigurere en timer (Dette timer skal øges ved hvert ur kryds) til at generere et overløb, når værdien af timeren registeret er 256, og øg en global variabel i interrupt procedure. For at få den faktiske værdi af flåter du nødt til at læse, at den globale variabel skift til venstre 8 bits og tilføje timeren register værdi. Hvis jeg har hjulpet dig skal du klikke på Hjulpet knappen.

Hej, Før jeg besvare, vil jeg sige, at im meget glad for, at folk bruger min linje med hjælp mig knap ... Til dit spørgsmål, ville jeg sugest du læse hvordan du bruger TMR (timere) funktion. det vil gøre exacly hvad du vil, og det vil arbejde i baggrunden, så det vil indlæse din main-programmet. til at starte den tid, du bare gøre det muligt at ur, og det vil begynde at tælle. at se, hvilken værdi den er, kan du enten stoppe det og læse, eller du kan bare læse TMR register. til at starte forfra, du bare rydde register og starte forfra. Du kan gøre en masse ting med timere i PIC så det hele depands hvad du ønsker at masure og hvor længe det er, mikro-, mili eller sekunder. Hver type har brug for en anderledes måde at tænke på ... Her er linket til mikrochippen hjemmeside App Bemærkning til timerne. Har et kig der, im usre du vil få meget ud af at læse en af filerne ... http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId=1490&filterID=420 Og her er den oprindelige linje: [color = mørkeblå] Hvis du har fundet mit svar nyttige, skal du klikke på knap, der hedder Hjulpet mig . [/color] ( NEJ vil der blive taget fra dig!) Held og lykke.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back