hvordan man kan ... ATmega32L?

B

bigguy_ro

Guest
Hej! Jeg indlæg her efter jeg fik forvirret læse alt det materiale vedrørende AVR herinde. Jeg har en PCB fra en vaskemaskine, noget som Ariston eller Beko, og de er styret af en ATmega32L. Mit problem er, at jeg ikke ved, hvilken slags programmør skal jeg gøre og hvilket program der skal bruges. Jeg forsøgte med Pony-prog og en ISP programmør og jeg havde ingen held. Tak!

Har du bruger den samme controller, du får i PCB? fordi det i en færdig producere selskabet låst yderligere skrivning og læsning for den registeransvarlige at redde deres virksomheds hemmelige kode, så prøv at ændre sikkerheden og sikringen bits jeg bruger Pony-Prog uden problemer, så det skal arbejde for u se også forbindelsen skematiske for pony-prog

Im benytter den "bedre STK200" programmør fra Lancos webside, sluttet til ISP (6 pin) port på vaskemaskine PCB og jeg får intet resultat. Ingen resultat betyder, at jeg kun får 0's eller F er derinde. Jeg har ingen idé om, hvad skal jeg gøre næste, hvordan man kan læse, at ATmega 32L, og hvis det er muligt at gøre det med, at bestyrelsen? Skal jeg prøve at komme i forbindelse bestyrelsen til de vigtigste forsyningsspænding og prøve det sådan, eller det er nok spændingen fra programmør? Tak for besvarelse! PS jeg vedlagt "bedre STK200" i billedet nedenfor.

lease give levering til bestyrelsen og også kontrollere, at der ikke er andre forbindelser med internetudbyderen benene, fordi problemet med at få 0's og F's opstår, når der ikke er nok strøm til kommunikation, så giver forsyningen til bestyrelsen og også kontrollere for eventuelle andre elementer med dem, stifter, fordi den internetudbyder ben skal derfor være direkte forbundet med programmør

Rådgive! måske SPIEN sikringen er slået! måske kan du ikke programmere atmega32L med din stk200 (SPI) ... Venligst kontrollere dette, programmere et nyt ATmega32L Vid din STK200 ... Jeg foreslår at bruge avrdude, (kommer i WinAVR med giveio.sys til Windows XP og nyere ... [undskyld jeg ikke har tillid i høj grad ponyprog ..]) Bemærk også! at der i fuld produkter blitzen er låst (beskyttet), kan du `t læse den interne flash i, der er tilstand (så du ikke kan kopiere interne program.) at omprogrammere flash i denne tilstand, skal du slette først! (Avrdude kommando-E), inden atempting at programmere, (selv om den siger, at det vil slette flash ... det vil ikke slette sikringer!)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back