hvordan man kan dele filer på tværs af VLAN

K

kk2mkk

Guest
kan alle have en idé om, hvordan at dele filer på tværs af Virtual LAN (VLAN).
mit kollegium admin har grupperet individuelle hostels lokalnet i grupper
og vi kan ikke dele filer på tværs af hostels, nogen har en idé om, hvordan du løser dette problel
Jeg har selv iværksat en FTP-server på min pc til at dele filer, men dens ikke accesable

alle hostels forbinde til proxy-server;

tak på forhånd
kk

hej

jeg ikke nu præcis løsning, men jeg tror, at du skal have nogle wokgroup at dele dokumenter bu VLAN

Du skal sikre, at du kan få adgang til pc'en i forskellige VLAN ... hvis du ikke kan, tror jeg ikke, du kan dele filer ...
Netværk admin kan gøre noget, så det tror jeg.Du kan ikke dele, bare fordi de blokere det.

Kan nogen fortælle mig, hvor jeg kan finde oplysninger
om VLAN? ...

ha ha ...Hvis administratoren allowes mig at gøre, så jeg kan gøre nogen ting .....!!!!
men spørgsmålet er at gøre det ved min egen mand ....?

er det muligt at skrive de fejl, du støder på, når du forsøger at få adgang til en anden computer på dit VLAN?

hi kk
du kan dele filer i lan bruge denne software.selv en fil i dk kan også sendes.installere i både afsender og modtager.don t glemmer at gøre et svarTilføjet efter 3 minutter:Undskyld min fil er ikke knyttet.Intet problem, du kan downloade fra nettet.
softwaren er ipmsg

Altså - du har dette netværk arkitektur:
- Hver hostel lan er tilsluttet centrale proxy (som proxies http og måske ftp)
- De har separate netadressering
- VLANs er sandsynligvis den centrale switch / es (trafik inden Vandrerhjemmet er umærkede og hver Vandrerhjemmet er tilsluttet forskellige VLAN den centrale switch)

i denne situation, behøver du ikke har nem måde at oprette forbindelse til forskellige VLAN (dine pakker er adskilt fra andre VLANs ved VLAN tag på core switches)

du kan kontrollere:
- Brug trafik analysator at kontrollere, om du ikke modtager tagged pakker (men du vil kun i tilfælde af netværk fejlkonfiguration) - hvis det er tilfældet, skal du oprette subiterface med at VLAN ID, tildele korrekte IP-adresse, og du er faktisk knyttet til forskellige hostel's net

- Kontrollere, om du kan dele filer gennem proxy.For at gøre dette skal du
- Sørg for, at forskellige hostels har forskellige adresser (f.eks 192.168.0.x og 192.168.1.x)
- Installere webserver på den lokale computer (f.eks Apache eller IIS)
- Prøv om du kan få adgang til denne webserver fra forskellige vandrehjem (sat http://your_address i browser)
- Hvis ok, du har forbindelse
- Ftp er sværere at få (du skal konfigurere adgang via fuldmagt i ftp-klient, og der er større chance for, at det er blokeret på proxy)

- Læs om tunnelering protokoller via http og proxiesLagt efter 5 minutter:jallem skrev:

Kan nogen fortælle mig, hvor jeg kan finde oplysninger

om VLAN? ...

først og fremmest tak ét og alt for at bruge tid på at læse min forespørgsel

Kære "susannit" Jeg kender IP-messenger "ipmsg.exe" dens en 156 Kb exe-filen ved H. Shirouzu som kan gøre mange undere i fildeling område, men den største ulempe er, i kan ikke gå ud over de VLANs og u kan ikke overføre filen på tværs af diff VLANs

Kære "sigkill" arkitektur u beskrevet i ovenstående svar er nøjagtig samme her.
u har foreslået 2 idéer:

1) "oprette subiterface med at VLAN ID ...."

2) at lancere Apache webserver

Jeg er ikke klar over det første kunne u plz udvide det lidt, har jeg forsøgt med FTP, men forgæves, jeg vil eksperimentere det med web-server.

ja ur lige før dette jeg skal gå igennem de emner, der er nævnt u

Jeg vil være tilbage med eksperimenteret resultater ..

bye for nu.
kk

Den meget grundlæggende formål med VLANs er at sengment nettet for at undgå uønskede udsendelser, og at restriktioner netværkstrafik.

Klart du kan ikke overføre filer på tværs af VLANs

Hvis du er i stand til at konfigurere "Router om Stick" vil du være i stand til at overføre filer på tværs af VLANs

- Mathuranathan --

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back