hvordan man kan filtrere de glitch fra grænsefladen?

A

agump

Guest
Hej, jeg realisere en FPGA, der modtager signaler fra grænsefladen og behandler den.Da signalerne fra den grænseflade kan have nogle glitch, jeg har brug for filtrere dem.Men jeg ved ikke, hvordan man gør dette, og kan ikke finde nogen dokumenter om dette.Please hjælp mig med dette, tak.
Bedste Rgds.

Please clarify "nogle glitch".Hvor bred er den glitch i forhold til brugbare data?

Hvad er årsag til glitch?Det er normalt bedre at fjerne den glimre ved kilden, snarere end at forsøge at filtrere det ud.

Tak for dit svar.Faktisk er de signaler til FPGA fra en andel bus, og den glimre er fra flere bilister 'skifte.Så glitch ikke kan undgås.Jeg tror, at glitch bør eksistere på begyndelsen af signalet overgang, så det lader til, at jeg har brug for en Debounce kredsløb.Jeg er ikke sikker på jeg har ret.

Prøve de data, to eller tre gange for hver indgang med DFFs forbundet i serie
For hver indgang, hvis alle DFFs prøver er på samme logik niveau - data er gyldigt
Hvis ikke, opstår glimre, eller input ændre dens logiske niveau - data er ikke gyldig
Selvfølgelig er dette vil forsinke indkommende data

Måske du kan prøve, når glitch ikke er til stede.For eksempel glimre hvis altid optræder ved siden af uret's stigende kant derefter prøve på uret's faldende kant i stedet for den stigende kant.

agump skrev:

Tak for dit svar.
Faktisk er de signaler til FPGA fra en andel bus, og den glimre er fra flere bilister 'skifte.
Så glitch ikke kan undgås.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back